18 Юли 2025петък22:22 ч.

В 24-е часа на Лъо Ман 2012-а стартира болид от бъдещето

/ брой: 65

автор:Дума

visibility 1208

На 16 юни в легендарното пистово състезание 24-е часа на Льо Ман, ще стартира може би най-необичайният в историята му състезателен автомобил. Машината се нарича Deltawing Nissan и външно прилича повече на самолет, отколкото на състезателен автомобил. Според създателите му от японската марка, състезателните пистови автомобили от недалечното бъдеще ще имат именно такава форма и вид.
Двуместният автомобил има великолепна аеродинамика - Сх=0,24, и много необичаен строеж. Предната следа е едва 60 см, докато задната е почти три пъти по-голяма - 170 см. Междуосието на болида е 2,90 м, дължината на машината е 4,65 м, а ширината 2,0 м.
Създателите на колата не са експериментирали в задвижването й с модните хибридни силови агрегати или с електромотори, а са я снабдили с доста скромен по ходов обем четирицилиндров мотор - турбодвигател на Nissan 1,6 литра. Това не значи, че моторът е слаб - мощността му благодарение на съвременните иновационни технологии достига 300 к.с. Това засега е почти два пъти по-нисък показател от този на прототипите, стартиращи в категорията LMP2 на състезанието в Льо Ман.
Първоначално проектът Deltawing е стартирал като разработка на болид за участие в кръговете на американския шампионат IndyCar от консорциум, състоящ се от фирмата Deltawing Racing Cars, отбора Highcroft Racing, производителя на спортни коли Don Panoz, екс-пилота от Формула 1 Дан Гърни, с участието на фирмите Michelin и Nissan. Колата се оказа прекалено футуристична за организаторите на серията IndyCar и те се отказаха от по-нататъшно сътрудничество с екипа.
За тяхна сметка обаче от разработката се заинтересува Западният автоспортен клуб на Франция, който е организатор на 24-часовия маратон в Льо Ман. За разлика от американците, французите смятат проекта Deltawing за много перспективен, макар че не са готови да дават някакви прогнози за нататъшното му развитие. За тази година обаче решиха да допуснат болида Deltawing Nissan на старта, но извън официалното класиране, със стартов номер 0. В състезанието колата ще се управлява от британеца Марио Франкити и немеца Михаел Крум, който е действащ световен шампион в клас GT1.
Според създателите си Deltawing Nissan благодарение на отличната си аеродинамика ще изостава почти незабележимо на пистата Сарте от спортните прототипи категория LMP1, но ще е по-бърз от прототипите категория LMP2. А икономичният турбомотор ще позволи значително да се съкрати броят на спиранията за дозареждане с гориво. Впрочем след като колата ще участва без класиране в състезанието, пилотите Франкити и Крум явно няма да гонят високи резултати, а целта им ще е да се определи доколко въобще е пригоден за целта и перспективен Deltawing. Защото едно нещо са компютърните разчети и симулации на състезанията, а съвсем друго жестокият 24-часов маратон на предела на възможностите на колите и пилотите.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ