17 Юли 2025четвъртък22:59 ч.

В 24-е часа на Лъо Ман 2012-а стартира болид от бъдещето

/ брой: 65

автор:Дума

visibility 1207

На 16 юни в легендарното пистово състезание 24-е часа на Льо Ман, ще стартира може би най-необичайният в историята му състезателен автомобил. Машината се нарича Deltawing Nissan и външно прилича повече на самолет, отколкото на състезателен автомобил. Според създателите му от японската марка, състезателните пистови автомобили от недалечното бъдеще ще имат именно такава форма и вид.
Двуместният автомобил има великолепна аеродинамика - Сх=0,24, и много необичаен строеж. Предната следа е едва 60 см, докато задната е почти три пъти по-голяма - 170 см. Междуосието на болида е 2,90 м, дължината на машината е 4,65 м, а ширината 2,0 м.
Създателите на колата не са експериментирали в задвижването й с модните хибридни силови агрегати или с електромотори, а са я снабдили с доста скромен по ходов обем четирицилиндров мотор - турбодвигател на Nissan 1,6 литра. Това не значи, че моторът е слаб - мощността му благодарение на съвременните иновационни технологии достига 300 к.с. Това засега е почти два пъти по-нисък показател от този на прототипите, стартиращи в категорията LMP2 на състезанието в Льо Ман.
Първоначално проектът Deltawing е стартирал като разработка на болид за участие в кръговете на американския шампионат IndyCar от консорциум, състоящ се от фирмата Deltawing Racing Cars, отбора Highcroft Racing, производителя на спортни коли Don Panoz, екс-пилота от Формула 1 Дан Гърни, с участието на фирмите Michelin и Nissan. Колата се оказа прекалено футуристична за организаторите на серията IndyCar и те се отказаха от по-нататъшно сътрудничество с екипа.
За тяхна сметка обаче от разработката се заинтересува Западният автоспортен клуб на Франция, който е организатор на 24-часовия маратон в Льо Ман. За разлика от американците, французите смятат проекта Deltawing за много перспективен, макар че не са готови да дават някакви прогнози за нататъшното му развитие. За тази година обаче решиха да допуснат болида Deltawing Nissan на старта, но извън официалното класиране, със стартов номер 0. В състезанието колата ще се управлява от британеца Марио Франкити и немеца Михаел Крум, който е действащ световен шампион в клас GT1.
Според създателите си Deltawing Nissan благодарение на отличната си аеродинамика ще изостава почти незабележимо на пистата Сарте от спортните прототипи категория LMP1, но ще е по-бърз от прототипите категория LMP2. А икономичният турбомотор ще позволи значително да се съкрати броят на спиранията за дозареждане с гориво. Впрочем след като колата ще участва без класиране в състезанието, пилотите Франкити и Крум явно няма да гонят високи резултати, а целта им ще е да се определи доколко въобще е пригоден за целта и перспективен Deltawing. Защото едно нещо са компютърните разчети и симулации на състезанията, а съвсем друго жестокият 24-часов маратон на предела на възможностите на колите и пилотите.

Средствата по ПВУ за саниране са спасени

автор:Дума

visibility 746

/ брой: 130

Словакия пак блокира санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 130

Джорджеску остава под съдебен контрол

автор:Дума

visibility 740

/ брой: 130

Париж отменя два официални празника

автор:Дума

visibility 801

/ брой: 130

Пекин стопля отношенията с Брюксел

автор:Дума

visibility 716

/ брой: 130

Възможности

автор:Александър Симов

visibility 780

/ брой: 130

Ах, леглото

автор:Аида Паникян

visibility 781

/ брой: 130

Пълен батак при хранилището за ядрени отпадъци

visibility 753

/ брой: 130

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ