23 Октомври 2025четвъртък03:13 ч.

Колела

Имената на китайските марки – какво означават?

/ брой: 127

автор:Дума

visibility 8810

Китайската автомобилна промишленост уверено върви към завладяването на света. Китайските марки с подкрепата на държава се развиват и догонват вече по предложения и качество на продукцията си масовите международни марки. Затова може би ще е интересно да разберем какво означават имената на автомобилните китайски марки, на чиито модели навярно доста хора ще се возят в бъдеще. 

Най-известната у нас китайска марка - Great Wall, се превежда и най-просто и лесно - в превод от английски означава “Великата стена”. Образът на гигантския строеж в Поднебесната империя присъства и в логото на марката. При по-внимателно заглеждане могат да се видят двете главни букви G и W, стилизирани като крепостни кули, а около тях е колелото на Великата китайска стена. 

Името на дъщерната марка на компанията – специализираният в производството на автомобили тип SUV Haval, идва също от английския език - have all (има всичко), като задната мисъл тук е, че купувачът ще има престиж и повече от това което търси. 

Името на марката BYD е абревиатура от английското изречение “Build Your Dreams – построй мачтите си”. В света марката е повече позната като строител на автобуси, но има и приятна гама леки автомобили. През годините често е обвинявана, че използва яко метода “копипейст” при създаването на автомобилите си.

При марката SAIC нещата са делови и прости – отново абревиатура от първите букви на Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), което в превод означава “Шанхайска индустриална корпорация”.

FAW е най-старият производител на автомобили в Китай, което е подчертано от името му, съставено от първите букви на First Automobile Works - “Първи автомобилен производител”. 

Ако кажете пред китаец името Geely, той ще се усмихне и ще започне да хвали правителството и партията. То е много близко по звучене с китайската фраза “сладък живот”. Написването на марката с латински букви винаги се съпровожда от добавки и лозунги от типа “Sweet life, Geely drive – сладък живот, карай Гиили”, защото според китайските му маркетолози сладкият живот е невъзможен без привлекателното каране на автомобил на Geely.

Компанията Chery не взема името си от сладките череши, а отбелязва особеното благословение на китайското правителство, пожелало да има в град  Уху, провинция Анхой, голямо автомобилно предприятие. Китайската фраза “особена благословия” е и кодирано с латински букви в името Chery.

Корпорацията Brilliance е създадена специално за производство на автомобили за експорт, затова е използвана и тази универсална за всички езици дума, означаваща блясък, яркост, великолепие. На емблемата на марката са изобразени два китайски йероглифа, означаващи същото.

И накрая името на друга популярна китайска марка – Lifan, повтаря китайския израз “ли фан” - плаване с надути платна, което е  прекрасно изобразено и в логото на компанията.

Aurus пуска въртолет

Държавната руска корпорация Ростех, чрез изявление на шефа си Сергей Чемезов, обяви, че луксозната руска автомобилна марка Aurus, създаваща премиум автомобили за ръководството на държавата, планира производството и на вертолет. Летателният апарат ще получи интериор на салона си в стила на едноименните представителни автомобили.

По думите Чемезов, Ростех се е обърнал към Централния научноизследователски автомобилен и автомоторен институт НАМИ с молба “да осигури дизайнер, който да оформи кабината на вертолета в стила на автомобилите Aurus”.

От пресслужбата на Aurus уточняват, че става дума за лекия въртолет Ансат в комплектацията му суперлукс “by Aurus”. Вертолетите Ансат се произвеждат от Казанския вертолетен завод от 2013 година насам. За въздушното си движение машината използва двата американски двигателя Pratt & Whitney PW-207K с мощност от по 630 к.с. всеки.

В момента моделната гама на автомобилната марка Aurus включва седана Senat S600, лимузината Senat L700, минивана Arsenal и параден кабриолет, а по-късно ще се допълни и с всъдехода Komendant. Всичките са оборудвани с хибриден силов агрегат, включващ осемцилиндров бензинов двигател 4.4 л с мощност 600 к.с. и електрически мотор-генератор.

През миналия октомври стана известно, че двигателят от автомобилите Aurus се планира и за монтиране в самолети. Методология за адаптация на силовия агрегат за авиационна употреба са разработва съвместно от НАМИ и Централния институт за авиационно моторостроене ЦИАМ на името на П.И. Баранов.

Porsche разкри дизайна на електрокара си Taycan

Porsche публикува първите официални дизайн скетчове на първия си сериен електрокар – Taycan, чиято мощност е цели 600 к.с. Дизайнът на колата е  разработен в стила на концепта Porsche Mission E Cross Turismo, представен през март миналата година на автосалона в Женева. Запазвайки общите черти на шоукара, серийната кола има преработен аеродинамичен кит, нови предни фарове и стандартни задни врати вместо отварящите се срещу движението “самоубийствени” на концепта. 

Салонът на спорткара е оформен в стилистика концепта, като са използвани неговите напълно цифровоприборно табло, монтираният в предния панел широкоформатен централен сензорен дисплей и отделният сензорен екран за управление на автоматичния климатик, триспицовия спортен волан, големият бутон Start/Stop вляво от него и централният циферблат на приборното табло, традиционно използван в моделите на Porsche с опционалния пакет Sport Chrono.

Вече е известно, че електрическото Porsche Taycan ще се предлага в два варианта на купето и с три нива комплектации – базово, средно 4S и максималното Turbo. В последния топ вариант наистина няма турбо, а два електродвигателя с обща мощност над 600 к.с. От място до 100 км/ч пълноприводният Taycan ще се ускорява за по-малко от 3.5 секунди. Пробегът с едно зареждане е над 500 км по цикъла NEDC, а за само 4 минути акумулаторът ще може да получи ел.енергия за още 100 км път. 

Заявките за Porsche Taycan се приемат от началото на март тази година, въпреки че серийното производство ще тръгне едва през септември. Очакваното стартово ниво на цената е от 90 000 евро в базовия вариант и от 130 000 във версията Turbo. Официалната премиера на първия електрокар на Porsche ще се състои през септември тази година на автосалона във Франкфурт.

Такситата в София поскъпват с 18,6%

автор:Дума

visibility 2733

/ брой: 197

Бюджетният дефицит на България стигна 3% през 2024 г.

автор:Дума

visibility 2728

/ брой: 197

Търсенето на жилища изпреварва предлагането

автор:Дума

visibility 2941

/ брой: 197

45% от чиновниците у нас обядват за над 10 лв.

автор:Дума

visibility 2667

/ брой: 197

Кремъл: Няма дата за среща Путин - Тръмп

автор:Дума

visibility 2810

/ брой: 197

Австрия и Швеция засилват мерките срещу мигрантите

автор:Дума

visibility 3092

/ брой: 197

Испания възобнови дебата за смяната на часа

автор:Дума

visibility 2855

/ брой: 197

Колумбия отзова посланика си в САЩ

автор:Дума

visibility 3006

/ брой: 197

Пиротехника

автор:Александър Симов

visibility 2512

/ брой: 197

Голямата картина

visibility 2675

/ брой: 197

Предсказуем резултат

visibility 2653

/ брой: 197

Младите гласове за пътя на България

автор:Дума

visibility 2784

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ