05 Февруари 2025сряда10:46 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Колела

Имената на китайските марки – какво означават?

/ брой: 127

автор:Дума

visibility 7912

Китайската автомобилна промишленост уверено върви към завладяването на света. Китайските марки с подкрепата на държава се развиват и догонват вече по предложения и качество на продукцията си масовите международни марки. Затова може би ще е интересно да разберем какво означават имената на автомобилните китайски марки, на чиито модели навярно доста хора ще се возят в бъдеще. 

Най-известната у нас китайска марка - Great Wall, се превежда и най-просто и лесно - в превод от английски означава “Великата стена”. Образът на гигантския строеж в Поднебесната империя присъства и в логото на марката. При по-внимателно заглеждане могат да се видят двете главни букви G и W, стилизирани като крепостни кули, а около тях е колелото на Великата китайска стена. 

Името на дъщерната марка на компанията – специализираният в производството на автомобили тип SUV Haval, идва също от английския език - have all (има всичко), като задната мисъл тук е, че купувачът ще има престиж и повече от това което търси. 

Името на марката BYD е абревиатура от английското изречение “Build Your Dreams – построй мачтите си”. В света марката е повече позната като строител на автобуси, но има и приятна гама леки автомобили. През годините често е обвинявана, че използва яко метода “копипейст” при създаването на автомобилите си.

При марката SAIC нещата са делови и прости – отново абревиатура от първите букви на Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), което в превод означава “Шанхайска индустриална корпорация”.

FAW е най-старият производител на автомобили в Китай, което е подчертано от името му, съставено от първите букви на First Automobile Works - “Първи автомобилен производител”. 

Ако кажете пред китаец името Geely, той ще се усмихне и ще започне да хвали правителството и партията. То е много близко по звучене с китайската фраза “сладък живот”. Написването на марката с латински букви винаги се съпровожда от добавки и лозунги от типа “Sweet life, Geely drive – сладък живот, карай Гиили”, защото според китайските му маркетолози сладкият живот е невъзможен без привлекателното каране на автомобил на Geely.

Компанията Chery не взема името си от сладките череши, а отбелязва особеното благословение на китайското правителство, пожелало да има в град  Уху, провинция Анхой, голямо автомобилно предприятие. Китайската фраза “особена благословия” е и кодирано с латински букви в името Chery.

Корпорацията Brilliance е създадена специално за производство на автомобили за експорт, затова е използвана и тази универсална за всички езици дума, означаваща блясък, яркост, великолепие. На емблемата на марката са изобразени два китайски йероглифа, означаващи същото.

И накрая името на друга популярна китайска марка – Lifan, повтаря китайския израз “ли фан” - плаване с надути платна, което е  прекрасно изобразено и в логото на компанията.

Aurus пуска въртолет

Държавната руска корпорация Ростех, чрез изявление на шефа си Сергей Чемезов, обяви, че луксозната руска автомобилна марка Aurus, създаваща премиум автомобили за ръководството на държавата, планира производството и на вертолет. Летателният апарат ще получи интериор на салона си в стила на едноименните представителни автомобили.

По думите Чемезов, Ростех се е обърнал към Централния научноизследователски автомобилен и автомоторен институт НАМИ с молба “да осигури дизайнер, който да оформи кабината на вертолета в стила на автомобилите Aurus”.

От пресслужбата на Aurus уточняват, че става дума за лекия въртолет Ансат в комплектацията му суперлукс “by Aurus”. Вертолетите Ансат се произвеждат от Казанския вертолетен завод от 2013 година насам. За въздушното си движение машината използва двата американски двигателя Pratt & Whitney PW-207K с мощност от по 630 к.с. всеки.

В момента моделната гама на автомобилната марка Aurus включва седана Senat S600, лимузината Senat L700, минивана Arsenal и параден кабриолет, а по-късно ще се допълни и с всъдехода Komendant. Всичките са оборудвани с хибриден силов агрегат, включващ осемцилиндров бензинов двигател 4.4 л с мощност 600 к.с. и електрически мотор-генератор.

През миналия октомври стана известно, че двигателят от автомобилите Aurus се планира и за монтиране в самолети. Методология за адаптация на силовия агрегат за авиационна употреба са разработва съвместно от НАМИ и Централния институт за авиационно моторостроене ЦИАМ на името на П.И. Баранов.

Porsche разкри дизайна на електрокара си Taycan

Porsche публикува първите официални дизайн скетчове на първия си сериен електрокар – Taycan, чиято мощност е цели 600 к.с. Дизайнът на колата е  разработен в стила на концепта Porsche Mission E Cross Turismo, представен през март миналата година на автосалона в Женева. Запазвайки общите черти на шоукара, серийната кола има преработен аеродинамичен кит, нови предни фарове и стандартни задни врати вместо отварящите се срещу движението “самоубийствени” на концепта. 

Салонът на спорткара е оформен в стилистика концепта, като са използвани неговите напълно цифровоприборно табло, монтираният в предния панел широкоформатен централен сензорен дисплей и отделният сензорен екран за управление на автоматичния климатик, триспицовия спортен волан, големият бутон Start/Stop вляво от него и централният циферблат на приборното табло, традиционно използван в моделите на Porsche с опционалния пакет Sport Chrono.

Вече е известно, че електрическото Porsche Taycan ще се предлага в два варианта на купето и с три нива комплектации – базово, средно 4S и максималното Turbo. В последния топ вариант наистина няма турбо, а два електродвигателя с обща мощност над 600 к.с. От място до 100 км/ч пълноприводният Taycan ще се ускорява за по-малко от 3.5 секунди. Пробегът с едно зареждане е над 500 км по цикъла NEDC, а за само 4 минути акумулаторът ще може да получи ел.енергия за още 100 км път. 

Заявките за Porsche Taycan се приемат от началото на март тази година, въпреки че серийното производство ще тръгне едва през септември. Очакваното стартово ниво на цената е от 90 000 евро в базовия вариант и от 130 000 във версията Turbo. Официалната премиера на първия електрокар на Porsche ще се състои през септември тази година на автосалона във Франкфурт.

Дискусията за еврото е като спор между футболни агитки

автор:Дума

visibility 2153

/ брой: 22

Таксиджии обмислят 24-часова блокада на Летище София

автор:Дума

visibility 2264

/ брой: 22

Прогноза: Има предпоставки за добра реколта от зърно

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Няма кой да контролира безопасността на уредите във фитнесите

автор:Дума

visibility 2360

/ брой: 22

И Косово бойкотира супермаркетите

автор:Дума

visibility 2108

/ брой: 22

Мъск закрива основния международен спонсор

автор:Дума

visibility 2245

/ брой: 22

Панама обръща гръб на Китай

автор:Дума

visibility 2260

/ брой: 22

Шест земетресения около гръцки острови

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Тихо страдание

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2201

/ брой: 22

Закъсняващата държава

автор:Александър Симов

visibility 2245

/ брой: 22

А кога отбелязваме жертвите на репресиите преди 1944 г.?

автор:Искра Баева

visibility 2380

/ брой: 22

По-тихи времена за бизнеса

visibility 2287

/ брой: 22

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ