22 Декември 2024неделя08:07 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Женски погледи в претворяване на реалността

Присъствието на дамите е силен акцент на Международните фотографски срещи в Пловдив

/ брой: 139

автор:Пенка Калинкова

visibility 2244

Международните фотографски срещи Пловдив (14-30 октомври) са под мотото или влизат в ареала на доста обхватното "Фотография и въображение". Можем да се пошегуваме, че фотографията отдавна не е онова, което беше, защото тук се търси и откроява имагинерното, субективното и художественото интерпретиране на реалността. Силен акцент е присъствието на жените-фотографки не само с общата изложба в едно от помещенията на Балабановата къща, но и със самостоятелни експозиции, отбеляза при откриването организаторът на изложбите доц. Никола Лаутлиев. "Контрапункти" на известната Надежда Чипева могат да се видят в галерия "Ромфея", абсурдните, пародирани "Маски/те" на чехкинята Барбора Балкова и "Tokyo hotel story" на Натали Дауст от Канада - в залата на Дружеството на пловдивските художници на улица "Гладстон". Осем са локациите за общо 18-те изложби. От тях само представянето на Миндаугас Кавалиаускас, директор на фотофестивала в Каунас, Литва, на Василис Каркацелис, президент на Фотографския център в Солун, и на популярния Золтан Ванчо от Унгария са изключението от женския облик на тазгодишните фотографски срещи. Някои от тях са и официални гости на фотофеста. Има и една смесена изложба на Нина Николова и Фернандо Хервас - "Чужди във времето". Жените като цяло притежават неизчерпаемо въображение и то в различни ракурси и техники е завладяло фотофорума в Пловдив.
В последните години се очерта и тенденцията да се показват български артисти, които живеят и работят в Европа и по света. Организираха се изложби на Румен Койнов от Бразилия, Владимир Василев от Франция, Дими Стефанов от Испания, Веселина Николаева от Холандия, а сега, на тези изложби, и на Ива Яус и Авела Адмон от Германия и Мариета Ценова от Обединеното кралство. Ива Яус, българка, живееща в Германия, представя в Сводестата зала на Балабановата къща изкуство, което се родее с живописта. Тя снима през сребърна огледална повърхност и дооцветява обектите си. Нейните "Съседни вселени" са портрети на село Ебринген, на пет жени и едно дърво. Мариета Ценова, която познаваме от работата й в различни лайф списания, тук се представя с експозицията "Игра за трима" - това са портрети, оформени като игрални карти. Младата италианка Киара Раме е озаглавила изложбата си "Лепено" и това подсказва и техниката на колажиране, като тя използва образи от средата на миналия век - снимки от вестници, списания, поздравителни картички и етикети, намерени в изоставена фабрика. В "Чай от метличина и течен шоколад" Альона Жандарова от Русия търси необичайното в ситуирането на обектите и в провокативно ярките цветове. Сходни са и търсенията на Маргарита Бреннер-Григорова, известна с псевдонима си Авела Адмон, която се движи "На границата с реалността" - нейна снимка украсява афиша на тазгодишните срещи, а Райна Власковска акцентира върху техниката на соларграфията в изложбата си в Къщата на мексиканската графика.
Откроява се участието на Гергана Змийчарова с работите й "Реквием" и "Жулиета" - те са колкото фотография, толкова и театър и живопис, на Антония Маринова, Катя Чаушева, Соня Станкова, Галина Ушева, Биляна Станилова в общата изложба, както и на Лиляна Караджова - "Машина за сънища" в Историческия музей.
С финала на Международните фотографски срещи в края на месеца приключва и Есенният салон на изкуствата 2011 в Пловдив, който е под мотото "Пловдив - европейска столица на културата 2019".

 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 4410

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 3554

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 3701

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 8188

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 3960

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 3897

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 3398

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 3285

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 5197

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 5315

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 4445

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 3488

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ