02 Май 2024четвъртък18:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Войната на "евтинджоса"

/ брой: 99

автор:Дума

visibility 1407

Гениалното изобретение на Хенри Форд - масовата и евтина кола, се "възроди" втори път след век с появата на т.нар. "бюджетни" автомобили. Техен предтеча беше "ламаринената Лизи" - моделът Ford T. Машината е била проста, евтина и правена на конвейер в милиони бройки. Пускането на конвейерното производство тогава е било огромно предимство за Форд, но през 21-ия век всички го използват, и за да се направи подобен удар в автомобилното производство, трябва нещо по-различно и иновационно.

"ламаринената Лизи"

Първи тази задача решиха инженерите на Renault, разработили в началото на новия век проекта "5000", превърнал се по-късно в безспорния пазарен успех Dacia/Renault Logan. При направата на модела французите се постараха да икономисат навсякъде, където е възможно. Колата нямаше дръжки на вратите, заменени от не особено красив, но евтин за производство елемент, неотделима част от кората на вратата. Не била красива колата? Не е толкова страшно, защото са икономисани време и пари заради отказа от дълъг развойно-дизайнерски процес. Прекалено проста конструкция и мотори не от най-съвременните? На кого му пука! Защото главните пазари на колата не са Северна Америка, Япония и Западна Европа, а развиващите се пазари на Третия свят. А там купувачът не е толкова претенциозен, да не говорим, че не е особено паричен. Главното е колата да може да се купи от повече хора, цената й да не стряска, а да е достъпна.

Nissan Almera


Успехът на Dacia/Renault Logan и неговите "клонинги" накара много бързо конкурентите да преосмислят пренебрежителното си първоначално отношение към подобен тип автостока. Оказа се, че търсенето с пъти надхвърли предлагането, пазарът на бюджетни автомобили отбеляза колосален ръст в страните от групата БРИК /Бразилия, Русия, Индия и Китай/. Забавянето предвещаваше огромни загуби и първи се "събуди" Volkswagen, представил през 2010-а в Русия седана Volkswagen Polo, доста опростена модификация на хечбек-варианта. Резултатът - само в Русия 47 491 продажби миналата година, и то на коли, направени в страната, в калужския завод на Volkswagen, който дори се оказа неподготвен за търсенето.

Dacia/Renault Logan


Не се забави и секунда Hyundai - през 2010-а стартира в Китай продажбите на седана Hyundai Verna, който беше хвърлен и на руския пазар под името Solaris. Резултатът - 97 243 продажби.
Като че ли за пръв път в историята си полъхът на времето хвана и АвтоВАЗ, пускайки руския бюджетник Лада Гранта. Ако не се броят годините на социализма, това е първият руски автомобил, за който се натрупа опашка от чакащи.

Лада Гранта


Конкуренцията в сегмента на бюджетните автомобили се превръща в истинска война - GM стартира продажбите на седана и хечбека Chevrolet Aveo, очаква се напливът на цяла кохорта от нов "евтинджос", сред който ще има доста любопитни откъм цена и изпълнение коли.
След като скоро АвтоВАЗ попадне напълно под контрола на алианса Renault-Nissan, на конвейера на Волжския автозавод до края на годината ще тръгне седанът Nissan Almera, по-известен на пазарите в Азия като Nissan Bluebird Sylphy. Машината е доста "възрастна" като модел, появил се през 2005-а, но ниската цена на руското му производство ще му позволи да се конкурира успешно както с Volkswagen Polo Sedan, така и с корейската двойка Hyundai Solaris - Kia Rio, имайки и коза на доста по-големия си габарит от 4,61 м - Polo Sedan е по-къс с 23 см, а Hyundai Solaris с 25 см. Специално за страните от Третия свят Nissan възражда старата си марка Datsun, просъществувала през периода 1931-1986-а година. Интересна подробност е, че от 2014-а с тази марка  във ВАЗ ще правят вариант, развит върху платформата на Лада Гранта.
В кохортата нови бюджетници прозъртат вече нови модели на Skoda, Toyota и Peugeot. Скоро се очаква и появата на второто поколение на първопроходеца в "жанра" Renault Logan. Така че изборът пред купувачите на бюджетни автомобили ще бъде толкова широк и труден, както никога по-рано.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 726

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 709

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 602

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 653

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ