14 Юни 2024петък06:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Турция ще произвежда електромобили

автор:Дума

visibility 160

Въпреки предизвиканото от пандемията от COVID-19 свиване на глобалния автомобилен пазар, президентът на Турция планира да започне серийно производство на електромобили.

Реджеп Тайип Ердоган отдавна мечтае за създаването на национален автомобилен бранд. В момент, когато чуждестранните автомобилни концерни, които имат предприятия на територията на Турция, страдат от рязко намаленото търсене заради пандемията от коронавирус, Ердоган не възнамерява да се отказва от плановете си, разказва БГНЕС.

На 18 юли в провинция Бурса се състоя церемония по полагане на основите на първия турски автомобилен завод за производство на електромобили. Производството им е поверено на консорциума TOGG, създаден през 2018 г. с участието на пет турски компании.

Очаква се строителството на завода да приключи в рамките на 18 месеца, а първият сериен електромобил – кросоувър SUV C, да слезе от конвейера до края на 2022 година.

Целта е производството на 1 милион електромобила за 15 години

По думите на генералния директор на консорциума Гюркан Каракаш, повече от половината елементи за новия електрически автомобил ще бъдат произведени в Турция.

Независимо от значително влошената икономическа обстановка в страната на фона на пандемията, държавният глава има намерение да реализира плановете си, без да жали средства от държавната хазна.

TOGG планира до края на 2035 г. да произведе над 1 милион автомобила. От компанията се надяват, че производството им ще донесе приходи в турската икономика в размер на 50 милиарда долара годишно. Турските власти междувременно обещаха да закупят 30 000 електромобила за държавната администрация.

Кой ще купува турските автомобили?

Остава въпросът дали инвестицията за електромобилите ще се изплати?

Много експерти са скептични по този въпрос. Според Вейсел Улусой от университета „Едитепе“ в Истанбул, плановете на Ердоган са продиктувани не толкова от икономически съображения, колкото от националистическата му политика. Още през ноември 2017 г. президентът определи липсата на автомобил турско производство като „позор“.

Затрудненията не са свързани единствено със самото производство на автомобила, а и с това дали ще може да отговори на потребностите на гражданите с различно ниво на доходи. Според проф. Улусой, държавната подкрепа ще има определяща роля. Само при наличието на държавни субсидии TOGG ще може да бъде конкурентен на чуждестранните автомобилни концерни, които вече са добре познати на вътрешния турски пазар.

 

До рекордния спад на курса на турската лира през август 2018 г. около 60 % от вноса се падаше на продажбата на леки автомобили в страната. По време на пандемията от коронавирус този показател спадна до 40 %.

Новината за пускане на автомобил родно производство предизвика възторг у всички, но когато се стигне до покупката на определена кола, тогава възникват проблеми, смята професорът.

Турците предпочитат чуждестранни марки, така че ще трябват усилия да бъдат убедени във високото качество на новия продукт, смята ръководителят на турската асоциация на доставчиците на автомобили Алпер Канджа.

Рискован експеримент

Ситуацията се усложнява и от факта, че Ердоган стартира своя проект в изключително неблагоприятен момент. През последния четвърт век Турция се превърна в голям износител на леки автомобили. На нейна територия откриха свое производство компании като Тойота, Форд, Рено, Фиат, Хонда и Хюндай.

Заради кризата с COVID-19 търсенето на автомобили в световен мащаб рязко падна. По данни на Асоциацията на европейските производител на автомобили (ACEA), само в Европа пози показател намаля с 38 %.

А в период, когато заради въведената от турските власти карантина чуждестранните компании бяха принудени да преустановят производството си, обемът на износа на автомобили от Турция спадна с една трета.

Алпер Канджа очаква износът на произведени в Турция автомобили за 2020 г. да спадне общо с 20 %, което означава загуба за страната на около 6 милиарда долара.

Въпреки това, той предполага, че производството на собствена марка автомобил ще повлияе благоприятно на турската икономика в дългосрочен план. В частност, местните компании ще получат необходимите знания и умения за създаване на собствени електромобили, а освен това ще се увеличи популярността на електромобилите като цяло.

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ