28 Март 2024четвъртък16:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Арх. Виолета Комитова

Повишават пътните такси за камионите

Ремонтът за 200 милиона на "Тракия" от Чирпан до Стара Загора бил без гаранционен срок

/ брой: 201

автор:Дума

visibility 163

МРРБ обмисля разширяване на обхвата на тол системата в страната и увеличение на таксите за автобуси и камиони. Засега увеличение на цените на винетките не се планира. Това заяви регионалният министър арх. Виолета Комитова пред БНТ. Тол системата обхваща малко под 3 хил. км. от пътната мрежа в страната, а още преди месеци от министерството обявиха, че тежкотоварните камиони, които рушат най-много пътищата, плащат най-малко.

Комитова коментира, че автобус, пътуващ между София и Бургас, плаща по 1 ст./км, т.е. цялата такса за изминатите 360 км. е 3,60 лв. Тя посочи, че тол системата не е достатъчно ефективна. Вместо приходи от 1,3 млрд. лв., които бяха заложени при проектирането й, тя носи годишно около 380 млн. лв. Около 75% от тези пари идват от винетките, които заплащат леките автомобили, а не от тежкотоварния трафик. Заради това желанието на ведомството е да събира двойно повече от досегашните приходи, като по-голяма част от парите да идват от автобуси и тежкотоварни превозни средства. Така ще има и повече пари за ремонт и поддръжка на пътища в страната.

МРРБ обмисля да реализира приходи и от претоварени камиони. По думите на Комитова от началото на годината в страната са влезли около 27 хил. такива камиона. Имало е възможност от тях да бъдат събрани около 50 млн. лв., но заради слаб контрол тези пари липсват.

"Почти всички пътни ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. лв. годишно в нашата държава, минават под прикритие - като неосновни ремонти. Това означава, че милиард и половина даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията и няма отговорност да си поеме безплатно ремонта", каза Комитова. Примерът, който даде тя, е с ремонтираната тази година "вълнообразна" отсечка от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. "Тази отсечка на стойност 200 млн., които казвам, че нямаме възможност да ги платим в момента, тъй като те трябва да се определят в бюджет, през Народното събрание и така нататък. Тя ще трябва да се заплати един ден на всичките 10 фирми, които са работили в тази отсечка. Но тя е минала под параграф на някакъв текущ ремонт и поддръжка, поради което няма одобрен проект и няма разрешение за строеж, и няма Акт 16 за въвеждане в експлоатация", каза тя. Комитова обясни, че ще се платят от бюджета тези 200 млн. за ремонт, но ако възникнат повреди в следващите 5 или 10 г., ще се дадат нови милиони, за да се поправи отсечката. "Няма гаранция, защото минава под думата "поддръжка". Това е порочна практика, която се прави от години - тя е с цел уж по-бързо да се правят ремонтите, защото проектите до разрешение за строеж изискват време, но специално за Чирпан-Стара Загора имахме време да подготвим тези проекти", смята Комитова.

Според нея такива основни, тежки и скъпи ремонти трябва да се правят с технически проект, разрешение за строеж, с въвеждане в експлоатация и оттам нататък да тече гаранция. По думите ѝ тази практика за милиард и половина годишно поглъща много пари и създава продукт, в който няма никакво качество. Колкото до конкретната отсечка от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора тя посочи, че е изпълнена много хубаво и похвали фирма "Автомагистрали - Черно море".

Коментар - в статията на Мая Йовановска "Разчистване на обора".

 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ