24 Юли 2025четвъртък23:39 ч.

КЗК видя монопол на медийния пазар

автор:Дума

visibility 161

Недобросъвестни практики на телевизионния пазар е открила Комисията за защита на конкуренцията. Това става ясно от съобщение на КЗК във връзка с направен секторен анализ на медийния пазар в България. При предишните си подобни наблюдения, комисията не откриваше проблеми.
В новия документ обаче се говори за медийна концентрация и насочване на рекламни бюджети към големи медийни групи. Затова КЗК препоръчва създаването на регистър на собствениците на медии и разпространители на медийно съдържание.
Наблюдават се недобросъвестни практити при отчитането на абонатите на платформените оператори, които имат за резултат влошаване на пазарните условия и изкривяване на конкуренцията на пазара, се казва в анализа на регулатора. В тези условия, се казва още в становището, възстановяването на пазарната среда би следвало да се търси в провеждането на политики за изчистване на "сивия сектор", за да могат да настъпят пазарните ефекти.
Като друг проблем в анализа се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. Поради това КЗК счита, че всички допълнителни финансирания (извън установения начин на финансиране и/или бизнес модел) на участници на съответните пазари с публични средства, в това число целеви средства по програми, следва да се извършват при ясни правила, прозрачни, недискриминационни условия и осъществяване на ефективен контрол, се казва в съобщението.
Относно посочения от част от пазарните участници проблем, който засяга липсата на надеждна информация за тиражите на печатните издания, КЗК препоръчва да се обсъдят от компетентните органи и съответните заинтересовани страни, направените в тази връзка предложения на браншовите организации и заинтересованите страни, с цел предприемане на политики за тяхното решаване.
КЗК е информирала за резултатите от проучването си Народното събрание, Министерския съвет, министъра на икономиката, министъра на финансите и министъра на културата, за предприемане на подходящи мерки във връзка с функционирането на медийните пазари.

250 000 работници не стигат в икономиката

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 135

Оттеглиха решението за държавните магазини

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 135

Такситата с двойно обозначени цени от 31 октомври

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 135

Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 135

Балканите горят от жега и нехайство

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 135

Захарова цитира Библията срещу отменен концерт

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 135

Кишинев иска в ЕС заедно с Киев

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 135

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 459

/ брой: 135

За пожарите и доброволците

visibility 467

/ брой: 135

Вредният Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 520

/ брой: 135

Вътре сме! Или за детайлите в сянка

автор:Гарабед Минасян

visibility 502

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ