05 Юни 2025четвъртък12:22 ч.

Един вместо двама - новият флагман на Peugeot 508

/ брой: 211

автор:Дума

visibility 2022

Външният вид и някои характеристики на новия флагман на френските лъвчета Peugeot 508 не са вече жестоко пазена тайна и едва броени дни преди официалния дебют на колата на автосалона в Париж концернът PSA напълно разсекрети всичко около нея.
Теоретично един флагман на марка би трябвало да бъде минимум от пазарния клас Е, но в Европа отдавна е ясно, че конкуренцията  в него с голямата немска тройка BMW, Mercedes и Audi е безмислено или прекалено скъпо занятие. Слабите продажби на предишните големи френски модели като Peugeot 607, Citroen C6 и Renault Vel Satis нагледно доказаха, че европейците, които търсят подобни автомобили, във осем от десет случая ще погледнат към Мюнхен, Инголщад или Щутгард. Виждайки реалното положение на нещата, много от фирмите даже не се опитват да налагат своите модели Е клас в Европа.  Свръхпопулярния в Щатите седан Toyota Camry на европейския пазар, например, претърпя пълно фиаско и трябваше да бъде спрян от продажба. Затова големите производители просто правят свои флагмани малко по-малки автомобили - Renault реши флагман да е новият седан Latitude, а в Peugeot се отказаха от разработка на модел Е клас и утвърдиха като флагман седана и комбито Peugeot 508.
Този автомобил заменя едновременно два модела - отдавна остарелия седан Peugeot 607, продажбите на който паднаха под всякакво разумно производствено ниво и Peugeot 407, който по всички канони на пазара трябва да бъде заменен. Затова Peugeot 508 ще заеме междинно положеие - седанът с дължината си 4,49 м попада в D клас, а комбито с 4,81 м съвсем законно може да бъде отнесено към Е клас. Седанът Peugeot 508 е по-голям от 407, като остава по-лек с 35 кг. А комбито се бори с теглото още по-успешно - Peugeot 508 SW е по-лек от предходния модел комби 407 с цели 45 кг.
Обемът на багажника впечатлява - 545 литра при седана и 660/1865 литра при комбито. При прекия немски конкурент - Opel Insignia, тези цифри са доста по-ниски, така че по този показател новото Peugeot 508 вече е лидер в класа си.
Новият френски лъв е типично европейски автомобил. За това най-красноречиво говори двигателната гама - има само един бензинов мотор с две нива на мощности - 1,6 л, 120 и 156 к.с. и цели пет дизела с ходови обеми от 1,6 до 2,2 л - от 112 до 204 к.с. На разположение ще е и "микрохибридната" модификация e-HDi c 1.6-литров дизел с мощност 112 к.с. и електромотор, задвижващ колелата от задната ос. Трансмисията е решена с шестстепенни механична и автоматична предавателна кутия, на разположение е и роботизирана кутия.
Силната страна на френските коли винаги са били комфортността на возене и удобството в салона. При новата кола е отделено много внимание за "премиалността" на интериора. Качественият монтаж и материали, апликациите от полирано дърво правят салона изключително уютен и "вип". Плюс към това е обширният списък от опции - четиризонален автоматичен климатик, масажно устройство в шофьорската седалка, навигация, "озвучаване" от фирмата JBL и още много друго. Комбито, традиционно за семействата SW има стъклен, панорамен покрив.
По всичко личи, че новата френска кола се е получила удачна, сериозна и интересна както отвън, така и отвътре, още повече че се налага и новият екстериор, който ще стане характерен по черти и за другите нови модели на  Peugeot. В същото време по отношение на техническата си част Peugeot 508 несъмнено е сред най-напредничавите предложения на пазара в класа си. Съвсем разбираемо е, че появата на новия френски "лъв" на пазара се очаква от конкуренцията с лошо скривана тревога.

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 66

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 81

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 84

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ