14 Май 2024вторник16:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Боинг"-ът над Украйна свален с "Бук"

Модификацията 9М38 обаче е снета от въоръжение в Русия още през 1986 година, твърди производителят "Алмаз-Антей"

/ брой: 236

автор:Дума

visibility 24

Производството на ракетите 9М38, една от които е свалила малайзийския "Боинг" над Източна Украйна, е било спряно в Съветския съюз още през 1986 година. Това разкри пред журналисти ръководителят на оръжейния концерн "Алмаз-Антей" Ян Новиков.
"Ако това е била ракетата "Бук", то това е еднозначно модификацията 9М38. Последната ракета от този тип бе произведена в СССР през 1986 година... Ние имаме протокол в тази връзка. Оттогава е забранен срокът за тяхното използване и ракетите бяха снети от въоръжението на руската армия", отбеляза Ян Новиков.
"На 31 юли бе извършен първият експеримент с бойната част на 9М38М1, изстреляна срещу алуминиеви щитове. В хода на експеримента стана напълно очевидно, че ако малайзийският "Боинг" е бил свален от ракетата "Бук-М1", то това е ракета 9М38, която няма поразяващи елементи в двойно т-образна форма. Данни за експерименти имаше в началото на август, но по наши сведения те не са били приети (от въпросната комисия)", изтъкна Новиков. По думите му концернът не може да разбере откъде международната комисия има веществени доказателства като т-образните елементи, каквито няма в ракетата 9М38, добави директорът.
Досега се изтъкваха две версии за причините за катастрофата - улучване на самолета с ракета "земя-въздух" или "въздух-въздух". Пътническият самолет с 298 души от общо 10 държави бе свален над Източна Украйна.
На свой ред генералният конструктор на концерна Михаил Малишевски заяви на пресконференцията, че поразяващите елементи на ракетата 9М38М1, с която в международното разследване се твърди, че е свален самолетът, оставят върху корпуса характерни пробойни във формата на пеперудки, а такива пробойни не е имало на сваления "Боинг".
Западно разследване на инцидента твърди, че "Боинг"-ът е бил свален с ракета, изстреляна от селището Снежное. Но според Малишевски, ако ракетата е била изстреляна оттам, "Боинг"-ът е щял да бъде поразен отдясно, а не отляво".
Вчера концернът "Алмаз-Антей" представи резултатите от експерименталната си възстановка на катастрофата. Според заключението самолетът е свален от района не на Снежное, а на селището Зарошченское, което в деня на инцидента е било под контрола на украинската армия. Заключенията на концерна обаче са пренебрегнати от международното разследване.
Според концерна ракетата се е взривила на 20 метра от левия двигател на самолета. Това опровергава твърденията на холандската комисия, че ракетата е изстреляна от района "Снежное", тъй като тогава ракетата е нямало да се взриви от лявата страна на самолета. Проведеното от холандската комисия моделиране на катастрофата не обяснява защо те са решили, че самолетът е ударен именно от страната на "Снежное", изтъкна генералният директор на концерна Новиков.
Разследването на холандците не обяснява реалния ъгъл на движение на поразяващите елементи към самолета.
При имитация на изстрелване от "Снежное" по време на втория експеримент левият двигател на самолета е останал цял. Възстановките също така показват, че стрелба от този район би повредила десния борд и дясното стъкло на кабината.
Експериментите на "Алмаз-Антей" потвърждават версията, че самолетът е бил ударен от населеното място Зарошченское.
Изпълнителният директор смята, че наложените срещу концерна санкции не са справедливи.
"Нашето участие на пресконференцията е пряко свързано с погрешното налагане на санкции срещу нас във връзка с трагедията с пътническия самолет, който беше свален", каза шефът на компанията.
Холандският съвет по сигурността обяви вчера по-късно резултатите от разследването на катастрофата на полет МН17 на малайзийските авиолинии в Източна Украйна през юли 2014 година. В доклада обаче не се посочва кой е отговорен за инцидента.
Малайзийският "Боинг" е бил ударен с бойна част 9Н314M и от лявата страна на пилотската кабина. Въздушното пространство над Украйна е трябвало да бъде закрито за полети, но властите не са го сторили, гласи доклада на Съвета за сигурност на Нидерландия за катастрофата на 17 юли 2014 г., когато загинаха 298 души на борда на самолета.
"Бук" е самоходен зенитно-ракетен комплекс за цели, като самолети, хеликоптери и ракети, които летят на средна и ниска височина. Производството на "Бук" започва през 1972 година в СССР и продължава в Руската федерация. През 2016 година се планира серийното производство на ракетите 9К317М "Бук-М3".
Преди дни беше съобщено, че в телата на загиналите по време на катастрофата на малайзийския "Боинг" са били открити осколки от ракетна система "Бук". Дори в действителност да става дума за "Бук", то това все още не е доказателство за участието на Русия в катастрофата, тъй като и украинските въоръжени сили имат от тези ракетни комплекси, произведени по съветско време.
 

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 325

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 329

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 290

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 333

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ