14 Юни 2024петък08:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Безнаказаност

/ брой: 141

автор:Ина Михайлова

visibility 972

Ина МИХАЙЛОВА


За пореден път делото за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души, удари на камък. Апелативният съд в София върна обвинителния акт на прокуратурата, за да го преработи отново. Ако съдим по досегашната практика, това едва ли ще промени нещо. 

Някак удобно прокуратурата не може да намери достатъчно състоятелни мотиви, че инцидентът е и заради некачествените строителни работи и материали, с които предишната власт усилено градеше магистрали и пътища. Заради катастрофата през 2018 г. оставки подадоха тогавашните министри на ГЕРБ Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски. И твърдяха, че нямат вина. Като мираж изглежда да бъде доказана вина на фирмата изпълнител, на надзора или на длъжностни лица от системата на АПИ, срещу които бяха повдигнати обвинения. Близо четири години след трагедията виновни засега няма, единствено шофьорът е с обвинение за превишена скорост. И има реална възможност да остане единственият обвиняем. Напук на експертизи и независими експерти, които неведнъж обясниха, че пътят не е отговарял на стандартите и е една от причините за тежкия инцидент.

Колко щеше да е лесно за Темида, ако само шофьорът беше обвинен. А то? Банална строителна афера? Също като тези с ремонта на "Графа", със строежа на барбекюта по терасите или с "Апартаментгейт". Помните ли как бяха туширани тези проблеми? С оставки или смени на разни "бушони" - къде архитект, къде заместник-кмет, къде техническо лице.

Генерално обаче проблемите стоят. Те не могат да се решат нито със замитане, нито със смяна на "бушони". Защото са еманация на порочния Модел, срещу чиято реставрация днес битката е най-важна. Става въпрос за прословутия тарикатлък, за онова бъркане в кацата с мед, от които страдаме всички. А най-лошото е, че нито жертвите, нито обществото получават справедливост.

Кои са виновните за трагичния инцидент край Своге? Заради неспособност ли аргументите на прокуратурата не издържат в съда? Защо точно по тези "шумни" дела резултатите са нулеви? Докога пълната безнаказаност ще руши институциите и ще ликвидира малко по малко държавата ни?

.


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

 

 

 

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ