20 Юли 2025неделя01:37 ч.

10 пъти по-малко летателни часове имат нашите военни в сравнение с НАТО

автор:Дума

visibility 607

Десет пъти по-малко са часовете за нальот на българските военни пилоти в сравнение с тези на колегите им от НАТО. Това заяви командващият ВВВС ген. Цанко Стойков, който посети авиобаза "Крумово" след катастрофата с вертолет Ми-17 вчера, при която загинаха двама военни./Снимка БГНЕС/
По стандартите на Алианса нальотите, които трябва да имат летците на хеликоптери, вертолети и самолети трябва да бъдат 180 летателни часа годишно за всеки един от летците.
Според документите, около 140 часа полет може да са на самолети, вертолети или хеликоптери и 40 на съответните тренажори. Загиналите български пилоти имат по 17 - 18 летателни часа за 2018 година.
Липсата на ресурс е причината да се лети толкова малко, обясни генерал-майор Цанко Стойков.
Командващият ВВС предполага, че вертолетът е бил технически изправен. Това се различава от първите версии за технически проблем, довел до катастрофата.
Ген. Цонков припомни, че преди всеки полет хеликоптерите се проверяват обстойно.
Припомняме, около 20:30 часа в понеделник, 11 юни, при изпълнение на тренировъчен полет вертолет Ми-17 от 24-а авиобаза Крумово губи височина и пада от около 30 м.
При инцидента загинаха двама души, а трети беше ранен. Загинали са командирът на екипажа Пламен Пантелеев и помощник-пилотът Стоян Неделчев. Третият член на екипажа - бордният инженер Алексей Каменов, е хоспитализиран и е в съзнание.
Екипажът е тренирал аварийно-спасителни работи от висене над суша в района на летище Пловдив. Метеорологичната обстановка е била подходяща. Вертолетът внезапно се е завъртял, загубил е височина и е паднал на десния борд, обясни ген. Стойков.
Същият ден с вертолета са изпълнени пет летателни задачи. За командира на екипажа кап. Пантелеев това е първи полет за смяната, за втория пилот е трети полет, а за бордния техник това е четвърти полет за летателната смяна, каза командирът на ВВС.
Към момента заради разследването са спрени тренировъчните полети във всички авиобази. Единствените полети, които могат да се извършват, са за въздушен контрол и за аварийно - спасително осигуряване.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 6905

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 6543

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 7839

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 7290

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 6965

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 6995

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 6784

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 6982

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 7166

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 7660

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 7251

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ