21 Юли 2025понеделник19:30 ч.

10 пъти по-малко летателни часове имат нашите военни в сравнение с НАТО

автор:Дума

visibility 609

Десет пъти по-малко са часовете за нальот на българските военни пилоти в сравнение с тези на колегите им от НАТО. Това заяви командващият ВВВС ген. Цанко Стойков, който посети авиобаза "Крумово" след катастрофата с вертолет Ми-17 вчера, при която загинаха двама военни./Снимка БГНЕС/
По стандартите на Алианса нальотите, които трябва да имат летците на хеликоптери, вертолети и самолети трябва да бъдат 180 летателни часа годишно за всеки един от летците.
Според документите, около 140 часа полет може да са на самолети, вертолети или хеликоптери и 40 на съответните тренажори. Загиналите български пилоти имат по 17 - 18 летателни часа за 2018 година.
Липсата на ресурс е причината да се лети толкова малко, обясни генерал-майор Цанко Стойков.
Командващият ВВС предполага, че вертолетът е бил технически изправен. Това се различава от първите версии за технически проблем, довел до катастрофата.
Ген. Цонков припомни, че преди всеки полет хеликоптерите се проверяват обстойно.
Припомняме, около 20:30 часа в понеделник, 11 юни, при изпълнение на тренировъчен полет вертолет Ми-17 от 24-а авиобаза Крумово губи височина и пада от около 30 м.
При инцидента загинаха двама души, а трети беше ранен. Загинали са командирът на екипажа Пламен Пантелеев и помощник-пилотът Стоян Неделчев. Третият член на екипажа - бордният инженер Алексей Каменов, е хоспитализиран и е в съзнание.
Екипажът е тренирал аварийно-спасителни работи от висене над суша в района на летище Пловдив. Метеорологичната обстановка е била подходяща. Вертолетът внезапно се е завъртял, загубил е височина и е паднал на десния борд, обясни ген. Стойков.
Същият ден с вертолета са изпълнени пет летателни задачи. За командира на екипажа кап. Пантелеев това е първи полет за смяната, за втория пилот е трети полет, а за бордния техник това е четвърти полет за летателната смяна, каза командирът на ВВС.
Към момента заради разследването са спрени тренировъчните полети във всички авиобази. Единствените полети, които могат да се извършват, са за въздушен контрол и за аварийно - спасително осигуряване.

Бедността в България се увеличава през 2024 г.

автор:Дума

visibility 841

/ брой: 132

Овцевъдите искат драконовски мерки срещу шарката

автор:Дума

visibility 915

/ брой: 132

10% ръст на цените и приходите на хотелиерите

автор:Дума

visibility 941

/ брой: 132

Украински дронове атакуваха Москва

автор:Дума

visibility 947

/ брой: 132

Антиимигрантски протести във Варшава

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 132

Румъния не може да спаси наводнената солна мина

автор:Дума

visibility 897

/ брой: 132

Накратко

автор:Дума

visibility 904

/ брой: 132

Завръщането

автор:Александър Симов

visibility 852

/ брой: 132

Диагноза

visibility 925

/ брой: 132

Натиск върху съда

visibility 853

/ брой: 132

Признателност към Апостола

visibility 955

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ