25 Януари 2025събота03:32 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

ЖП ала-бала

/ брой: 239

автор:Мая Йовановска

visibility 1354

Преди повече от три години бившето вече правителство на ГЕРБ тури за министър на транспорта "шлифования камък" Росен Желязков, който обиколи доста ведомства като верен на Борисов човек. Тогава той публично обеща по-добро бъдеще на БДЖ, че даже обяви, че влаковете ще заемат мястото си на гръбнак на траспортната мрежа. Това последното е доста интересно предвид състоянието на железницата ни към ден днешен и в светлината на това, че 2021 г. бе обявена за европейска година на железопътния транспорт.

Един още по-стар министър - Московски, оправда навремето даването на концесия на летище София с това, че част от парите щели да отидат за модернизация на БДЖ. И такава модернизация последва, че ум да ти зайде. То бяха амбициозни обещания за поръчки за купуване и ремонт на безумно остарелите ни влакове, които една след друга се разсъхваха.

След поредна проверка на настоящия транспортен министър Христо Алексиев стана ясно, че през миналата седмица два одитни доклада за това как се изпълняват договорите на БДЖ за ремонт на мотриси и вагони с "Алстом" и завода в Дряново са изпратени на прокуратурата. Става въпрос за съмнения за некачествен ремонт за над 160 млн. лв. Какво ще последва от това, предстои да разберем, предвид факта кой оглавява обвинението. Но това е поредният скандал в закъсалата ни железница.

Последни данни показват слабо възстановяване на пътническите жп превози, което се случва след спад от над 20% през миналата година като резултат от КОВИД-пандемията, повлияла сериозно на всички видове транспорт. Лошото положение на железницата ни обаче беше още отпреди пандемията. Това е 50-годишно дъно на пътниците, постоянно закъсняващи и авариращи влакове, ниско качество на услугите... И както се оказа след онези бодряшки обещания отпреди три години, стигнахме до там, че положението, в което новото правителство ще трябва да поеме железницата, е почти катастрофално. Всичко е било ала-бала.

 

 

Кабинетът отваря фискалния резерв

автор:Дума

visibility 2032

/ брой: 15

Скандал заради церемонията на Тръмп

автор:Дума

visibility 2041

/ брой: 15

В София посрещнаха Китайската нова година

автор:Таня Глухчева

visibility 2030

/ брой: 15

САЩ затвориха границата с Мексико

автор:Дума

visibility 1923

/ брой: 15

И Фицо заговори за преврат на опозицията

автор:Дума

visibility 2001

/ брой: 15

Кой ще плаща сметката

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2046

/ брой: 15

Во кратце и со кротце

visibility 1990

/ брой: 15

По братски

автор:Таня Глухчева

visibility 2072

/ брой: 15

Ще изпълним със смисъл фразата „социална държава”

автор:Дума

visibility 1929

/ брой: 15

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ