25 Април 2024четвъртък03:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Живот девети за Honda Civic

/ брой: 14

автор:Дума

visibility 1545

Моделът Honda Civic е сред най-известните на марката и с най-дълъг навярно "живот", преминаващ от поколение в поколение. Днес вече е актуално деветото поред и неговата премиера се състоя, там където е най-важният пазар за японците - в Щатите, по време на автосалона в Детройт. 
Предишното, осмо поколение на Civic беше едно от малкото революционни за марката. С него от Honda отидоха на изключително смел експеримент и с едно и също име пуснаха два фактически ралични автомобила - доста традиционен седан (в Щатите и купе) и прекрасен футуристичен хечбек за Европа. Единственото общо, освен името, беше 1,8-литровият бензинов двигател i-VTEC с мощност 140 к.с. Габаритите, архитектурата на салона, предавателните кутии, окачването и дори междуосието бяха различни, както и "родината". Хечбекът беше стопроцентен "англичанин" и се правеше само на острова, докато седанът стана истински космополит и се правеше в редица страни, започвайки от Япония и Щатите, и завършвайки с Китай, Турция, Бразилия и Пакистан. Едва появили се на бял свят, колите тръгнаха като топъл хляб - само в Щатите за месец се реализираха по 30 000 Honda Civic, у нас отпусканите от японците бройки не достигаха и се чакаше по няколко месеца за доставка на колата.
Осмият Civic отбелязва вече своята петгодишнина на пазара, което за водещ модел автомобил от голф-класа е предпенсионна възраст, пък и продажбите вече не са същите като в началото. В Япония седанът вече не се продава от ноември миналата година заради липсата на интерес, но в Щатите търсенето не е лошо - около 15 000 коли месечно, но и тук има секрет - базовата цена зад океана е $15 605.
Първите ескизи на новия седан Honda Civic девето поколение се появиха през декември миналата година. Веднага стана ясно, че новият седан ще има доста по-агресивен външен вид. В трудните за индустрията времена обаче японците не се решиха отново да рискуват и по-агресивният вид остана за популярния зад океана вариант Honda Civic Coupe, а седанът изглежда като нормален, силно рестилиран автомобил, развит по еволюционен, а не по революционен начин. В Детройт не показаха нов хечбек, може би защото този тип автомобили не е особено добре приет в Америка и дебютът му навярно ще премине или в Женева през пролетта, или във Франкфурт през есента. Той сигурно ще е с доста по-футуристичен дизайн от седана и купето, подобно на нещата при осмото поколение. 
Това какво има под капака на колата засега не се съобщава от японците, известно е само, че това ще са модернизирани двигатели i-VTEC, но в гамата ще има още двигател, работещ с природен газ и, разбира се, хибриден силов агрегат.
Представените в Детройт купе и седан засега се позиционират като концепти, но се вижда, че няма да се различават от серийните машини, чиито продажби ще стартират в Щатите още през това лято. До Стария континент деветото поколение на Honda Civic ще стигне в началото на следващата година, но в Европа винаги са се предпочитали колите тип хечбек, пред вариантите седан и купе. Информацията за третия вариант на колата засега е здраво заключена, но че в Honda работят усилено върху него и то с ускорени темпове, е повече от ясно. Подтвърждение за това са вече доста многобройните папарашки снимки на силно замаскирани прототипи на колата, които преминават изпитания по пътищата на Стария свят.
Но да се върнем към представените в Детройт варианти, които са по-малки и леки от предшествениците си и вече се знае, че ще имат среден разход от около 5,9 литра на 100 километра. На автосалона новият Civic беше представен във вид на седан и двуврато купе, което има допълващ името индекс Si. Според анализаторите основен конкурент на новия модел на японците на пазара в америките ще е обновеният корейски модел Hyundai Elantra
 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ