18 Септември 2025четвъртък13:13 ч.

Живот девети за Honda Civic

/ брой: 14

автор:Дума

visibility 1933

Моделът Honda Civic е сред най-известните на марката и с най-дълъг навярно "живот", преминаващ от поколение в поколение. Днес вече е актуално деветото поред и неговата премиера се състоя, там където е най-важният пазар за японците - в Щатите, по време на автосалона в Детройт. 
Предишното, осмо поколение на Civic беше едно от малкото революционни за марката. С него от Honda отидоха на изключително смел експеримент и с едно и също име пуснаха два фактически ралични автомобила - доста традиционен седан (в Щатите и купе) и прекрасен футуристичен хечбек за Европа. Единственото общо, освен името, беше 1,8-литровият бензинов двигател i-VTEC с мощност 140 к.с. Габаритите, архитектурата на салона, предавателните кутии, окачването и дори междуосието бяха различни, както и "родината". Хечбекът беше стопроцентен "англичанин" и се правеше само на острова, докато седанът стана истински космополит и се правеше в редица страни, започвайки от Япония и Щатите, и завършвайки с Китай, Турция, Бразилия и Пакистан. Едва появили се на бял свят, колите тръгнаха като топъл хляб - само в Щатите за месец се реализираха по 30 000 Honda Civic, у нас отпусканите от японците бройки не достигаха и се чакаше по няколко месеца за доставка на колата.
Осмият Civic отбелязва вече своята петгодишнина на пазара, което за водещ модел автомобил от голф-класа е предпенсионна възраст, пък и продажбите вече не са същите като в началото. В Япония седанът вече не се продава от ноември миналата година заради липсата на интерес, но в Щатите търсенето не е лошо - около 15 000 коли месечно, но и тук има секрет - базовата цена зад океана е $15 605.
Първите ескизи на новия седан Honda Civic девето поколение се появиха през декември миналата година. Веднага стана ясно, че новият седан ще има доста по-агресивен външен вид. В трудните за индустрията времена обаче японците не се решиха отново да рискуват и по-агресивният вид остана за популярния зад океана вариант Honda Civic Coupe, а седанът изглежда като нормален, силно рестилиран автомобил, развит по еволюционен, а не по революционен начин. В Детройт не показаха нов хечбек, може би защото този тип автомобили не е особено добре приет в Америка и дебютът му навярно ще премине или в Женева през пролетта, или във Франкфурт през есента. Той сигурно ще е с доста по-футуристичен дизайн от седана и купето, подобно на нещата при осмото поколение. 
Това какво има под капака на колата засега не се съобщава от японците, известно е само, че това ще са модернизирани двигатели i-VTEC, но в гамата ще има още двигател, работещ с природен газ и, разбира се, хибриден силов агрегат.
Представените в Детройт купе и седан засега се позиционират като концепти, но се вижда, че няма да се различават от серийните машини, чиито продажби ще стартират в Щатите още през това лято. До Стария континент деветото поколение на Honda Civic ще стигне в началото на следващата година, но в Европа винаги са се предпочитали колите тип хечбек, пред вариантите седан и купе. Информацията за третия вариант на колата засега е здраво заключена, но че в Honda работят усилено върху него и то с ускорени темпове, е повече от ясно. Подтвърждение за това са вече доста многобройните папарашки снимки на силно замаскирани прототипи на колата, които преминават изпитания по пътищата на Стария свят.
Но да се върнем към представените в Детройт варианти, които са по-малки и леки от предшествениците си и вече се знае, че ще имат среден разход от около 5,9 литра на 100 километра. На автосалона новият Civic беше представен във вид на седан и двуврато купе, което има допълващ името индекс Si. Според анализаторите основен конкурент на новия модел на японците на пазара в америките ще е обновеният корейски модел Hyundai Elantra
 

Язовирите са 59% пълни, но загубите по мрежата стигат до 90%

автор:Дума

visibility 350

/ брой: 174

Увеличават месечната докторантска стипендия

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 174

Кметът на Огняново нападнат и бит от хотелиер

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 174

526 училища ще имат статут на иновативни през 2025/2026 г.

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 174

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 349

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 344

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 288

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 313

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 293

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ