20 Ноември 2025четвъртък13:57 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Живот девети за Honda Civic

/ брой: 14

автор:Дума

visibility 1977

Моделът Honda Civic е сред най-известните на марката и с най-дълъг навярно "живот", преминаващ от поколение в поколение. Днес вече е актуално деветото поред и неговата премиера се състоя, там където е най-важният пазар за японците - в Щатите, по време на автосалона в Детройт. 
Предишното, осмо поколение на Civic беше едно от малкото революционни за марката. С него от Honda отидоха на изключително смел експеримент и с едно и също име пуснаха два фактически ралични автомобила - доста традиционен седан (в Щатите и купе) и прекрасен футуристичен хечбек за Европа. Единственото общо, освен името, беше 1,8-литровият бензинов двигател i-VTEC с мощност 140 к.с. Габаритите, архитектурата на салона, предавателните кутии, окачването и дори междуосието бяха различни, както и "родината". Хечбекът беше стопроцентен "англичанин" и се правеше само на острова, докато седанът стана истински космополит и се правеше в редица страни, започвайки от Япония и Щатите, и завършвайки с Китай, Турция, Бразилия и Пакистан. Едва появили се на бял свят, колите тръгнаха като топъл хляб - само в Щатите за месец се реализираха по 30 000 Honda Civic, у нас отпусканите от японците бройки не достигаха и се чакаше по няколко месеца за доставка на колата.
Осмият Civic отбелязва вече своята петгодишнина на пазара, което за водещ модел автомобил от голф-класа е предпенсионна възраст, пък и продажбите вече не са същите като в началото. В Япония седанът вече не се продава от ноември миналата година заради липсата на интерес, но в Щатите търсенето не е лошо - около 15 000 коли месечно, но и тук има секрет - базовата цена зад океана е $15 605.
Първите ескизи на новия седан Honda Civic девето поколение се появиха през декември миналата година. Веднага стана ясно, че новият седан ще има доста по-агресивен външен вид. В трудните за индустрията времена обаче японците не се решиха отново да рискуват и по-агресивният вид остана за популярния зад океана вариант Honda Civic Coupe, а седанът изглежда като нормален, силно рестилиран автомобил, развит по еволюционен, а не по революционен начин. В Детройт не показаха нов хечбек, може би защото този тип автомобили не е особено добре приет в Америка и дебютът му навярно ще премине или в Женева през пролетта, или във Франкфурт през есента. Той сигурно ще е с доста по-футуристичен дизайн от седана и купето, подобно на нещата при осмото поколение. 
Това какво има под капака на колата засега не се съобщава от японците, известно е само, че това ще са модернизирани двигатели i-VTEC, но в гамата ще има още двигател, работещ с природен газ и, разбира се, хибриден силов агрегат.
Представените в Детройт купе и седан засега се позиционират като концепти, но се вижда, че няма да се различават от серийните машини, чиито продажби ще стартират в Щатите още през това лято. До Стария континент деветото поколение на Honda Civic ще стигне в началото на следващата година, но в Европа винаги са се предпочитали колите тип хечбек, пред вариантите седан и купе. Информацията за третия вариант на колата засега е здраво заключена, но че в Honda работят усилено върху него и то с ускорени темпове, е повече от ясно. Подтвърждение за това са вече доста многобройните папарашки снимки на силно замаскирани прототипи на колата, които преминават изпитания по пътищата на Стария свят.
Но да се върнем към представените в Детройт варианти, които са по-малки и леки от предшествениците си и вече се знае, че ще имат среден разход от около 5,9 литра на 100 километра. На автосалона новият Civic беше представен във вид на седан и двуврато купе, което има допълващ името индекс Si. Според анализаторите основен конкурент на новия модел на японците на пазара в америките ще е обновеният корейски модел Hyundai Elantra
 

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 307

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 299

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 318

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 282

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ