Застраховката на "Астрал Холидейз" щяла да компенсира пострадалите
/ брой: 194
Ситуацията след фалита на "Астрал Холидейз" е спокойна, няма поводи за безпокойство. Това каза главният изпълнителен директор на УНИКА България Николай Генчев пред "Блумбърг тв България". "Застраховката на Астрал Холидейз е с висок лимит - 700 хил. лв., което означава, че тя ще достигне за изплащането на всички пострадали клиенти", посочи Генчев. Той поясни, че компенсациите се отнасят само за клиентите на туроператора, понесли финансови щети в резултат на случилото се с него.
"От клиентите се изисква единствено да предявят заявление за щетата. Стремежът е в рамките на няколко дни да бъдат изплатени дължимите суми." Генчев добави, че след фалита на Астрал Холидейз, който беше обявен в понеделник, вече има първи заведени претенции, както и първи изплатени суми. "Никой няма да претърпи нито финансова, нито туристическа вреда".
След фалита на "Астрал Холидейз" десетки собственици на транспортни фирми и доставчици ще се наредят на опашката на кредиторите, за да чакат изплащането на изработеното от тях през лятото. Според техни изчисления обявилият несъстоятелност туроператор дължи близо 400 000 евро за извършени услуги. Собственици на фирми по Южното Черноморие са готови за съдебни дела, за да получат изработеното, информира Нова телевизия.