14 Юни 2024петък02:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Учителите искат връщането на помощните училища

/ брой: 229

автор:Дума

visibility 198

Близо 78% от учителите искат се възстановят помощните училища за ученици със средни и тежки увреждания. Това сочат данни от проучване на синдиката "Образование" към КТ "Подкрепа". 55,4% пък смятат, че трябва да се промени финансирането за деца и ученици със Специални образователни потребности (СОП), за достатъчен брой ресурсни учители, психолози, логопеди и др.

Според синдиката политиката за "допълнителна подкрепа", въведена от няколко години, е една от най-неработещите, обхваната от бумащина и формализъм. Като основен неин недъг се изтъква допускането в клас до 3-4 ученика със СОП, което от друга страна не намалява броя на останалите ученици. 

35% от преподавателите предлагат да се въведе длъжност "помощник-учител" при наличие на дете или ученик със СОП, но това да не е за сметка на бюджета, а с целеви средства от МОН по национална програма.

"Някои от тези ученици са с тежки заболявания - синдром на ДАУН, аутисти и др., което ги прави хиперактивни и респективно вниманието на учителя е насочено приоритетно към тях. При отсъствие на ресурсен учител или помощник-учител това отнема от времето за останалите ученици, като те трябва да наваксват учебния материал с частни уроци", посочват синдикалистите. 

Друга група учители са споделили, че е необходимо отделно, целенасочено финансиране на допълнителната подкрепа на учениците не само за достатъчен брой подпомагащи специалисти, но и за материална база, специализирани програми, софтуер и лицензирано обучение на подпомагащите специалисти за успешна интеграция на тези деца и ученици. Групите за допълнителна подкрепа да са съставени от малък брой деца, за да има ефективна работа, както и достатъчен брой часове, смятат някои педагози.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ