18 Юли 2025петък19:21 ч.

Инж. Бисер Минчев:

Ситуацията при гара Карнобат не е свързана с безопасността на движението

Случаят няма нищо общо с инцидента при Калояновец, заяви главният ревизор по безопасността в НКЖИ

/ брой: 192

автор:Мая Йовановска

visibility 1006

Инж. БИСЕР МИНЧЕВ е магистър по комуникационна техника и технологии и съобщителна и осигурителна техника и системи от ВТУ "Тодор Каблешков". Минчев е главен ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) от 7 март 2011 г. Преди това е бил главен инспектор по безопасността в Главна дирекция УЖелезопътна инспекцияФ в МТИТС, началник отдел УКСБФ, а след това и неин главен директор. Бил е и инспектор по сигурността на електросъоръженията в ПСТЕ "София" към НКЖИ и електромеханик в "Електротехническа секция" - София, към НКЖИ.


- Г-н Минчев, в някои медии преди ден се заговори за инцидент при гара Карнобат като този в Калояновец. Бихте ли обяснили какво се случи при гара Карнобат?
 - В гара Карнобат имаше създадена ситуация, която не е свързана с безопасността. Подобни препратки към Калояновец целят дискредитиране на НКЖИ и не са коректни. На 19 август в 3.22 ч. на гара Карнобат влакът от Пловдив за Варна е насочен неправилно към път 2 вместо към път 1 с редовен първи изходен сигнал от дежурния ръководител-движение. Допусната е човешка грешка. Осигурителната техника на гарата обаче е точно за такива случаи, тя работи, за да се следва безопасният маршрут на влака. В конкретния случай го води към втория изходен червен светофор. Също така ръководителят-движение веднага подава сигнал за грешката си на началник-влака по служебния мобилен телефон. Влакът спира, действията на техниката го предпазват и в 04.08 ч. е върнат в гарата. В 04.20 ч. вече е съставен акт за събитието между екипите на БДЖ и НКЖИ. Както може да се проследи, времето за съставяне на акта е 12 мин., а не както се тиражира, че сме отказали протокол, че сме бавили влака. Има си нормативни правила, спазваме ги, както и в конкретния случай! Извършена е и проба на спирачките и влакът заминава на 04.36 ч. Службите по безопасност на двете предприятия и Транспортна полиция са уведомени незабавно, документирано е от телеграмата в 05.05 ч.
- Доколко тази ситуация е застрашавала безопасността и адекватни ли са препратките към Калояновец?
- Възникналата ситуация при гара Карнобат онзи ден не е свързана с безопасността на движението и няма нищо общо с инцидента при Калояновец! Гаровата осигурителна техника е работила правилно и е гарантирала безопасността на влака. Всяко интерпретиране на фактите цели напрежение в отношенията между БДЖ и НКЖИ, както и създаване на психоза сред пътниците. Имам готовност да предоставя документацията на всеки, който иска да се увери в твърденията ми.
- А защо все още се коментира, че техниката при инцидента в Калояновец не е била в изправност?
- Има разследващи органи, комисия, която извърши проби и излезе отговорно с протоколи, че техниката е била в изправност. Защо се тиражира тази непотвърдена от никого теория, за мен е неразбираемо.
- Какъв би бил най-лошият вариант в тази ситуация?
- Няма лош вариант, тъй като, както обясних вече, въпреки човешката грешка - осъзната и поправена по най-бързия начин, осигурителната техника на гарата е изпратила влака към втория изходен червен светофор и той е спрял превантивно. В случая е нарушен графикът на движение на влаковете, а не безопасността на движението му.
- Какви мерки ще предприемете в случая?
- Назначена е комисия, която разследва ситуацията. От моя страна - дежурният-ръководител движение ще бъде дисциплинарно наказан.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ