20 Април 2024събота07:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Симулация

/ брой: 41

автор:Деси Велева

visibility 1404

Министерството на образованието все по-често се изявява като онзи лудия, дето умора няма. Колчем на някой чиновник или висш управленски кадър му хрумне идея, ще намерят как да се пробута в училището. Новост след новост, иновация след иновация заливат българското образование, което вместо да върви към възход след всяка промяна, все повече линее и чезне. 

Напълно неоснователно и неаргументирано образователното ведомство се кани да промени за кой ли път формата на националното външно оценяване след VII клас. Изпитът се е превърнал в най-важното събитие за учениците, определя до голяма степен бъдещето им и на практика оценката от него е по-важна от тази на матурата в ХII клас. Именно затова към него е нужно да се подхожда далеч по-внимателно, без рискови крачки, без драматични трансформации, на които сме свидетели през последните години. Сега на дневен ред е тезата, че наблягайки на българския и математиката, учениците в прогимназията спирали да учат по природните и обществени науки. Каква изненада! В този контекст е странно, че тази година именно природните науки отпаднаха от външното оценяване на учениците в IV клас. Как да намерим тогава изобщо логика и последователност в действията на МОН? Първосигналните им реакции, които уж трябва да са в полза на децата, носят единствено стрес и напрежение. 

Вместо да се взират в тестове, изпити, външни оценявания, чиновниците би трябвало да наблегнат повече на учебния процес в училище. Защото всяко препитване и олелията около него стават безсмислени, ако то не е предшествано от адекватно обучение в час. Класната стая и случващото се в нея, програмите, учебниците и квалификацията на учителя трябва да са приоритетите на МОН, а не постоянната промяна в изпитите. Тя е само симулация на работа, а не начин за повишаване на знанията.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ