Ще плащат бедните!
/ брой: 7
Властта оправда въвеждането на тол система с това, че тези, дето най-много повреждат пътищата, сиреч тежките превозни средства, трябва да плащат най-много. Бе избран и изпълнител, вероятно вече ошашавен от постоянно променящите се параметри, но подобни въпроси управляващите не повдигат. Важното е, че се изхарчиха едни 200 млн. лв.
Власт и превозвачи отново ни изиграха театър. Едните реваха как високите тол такси и обхватът на системата ще съсипят бизнеса им. Въпреки, че откровено заявиха как цената на практика ще я платят гражданите чрез поскъпването на стоките и услугите. Заплашиха масово да спрат превозите. И Борисов се срещна с тях (на срещата имаше лица, които сме виждали основно да венцеславят Бойко) и отново се окичи с медала на спасителя.
Какво обаче реално произтече от тази среща? Първо - планираните от държавата, и още невъведени, такси ще бъдат намалени. Те ще са в размера, изчислен от превозвачите, щото и така щели да се съберат заложените приходи от 450 млн. лв. Че нали държавата плати на Световната банка да каже какви да са таксите? А и очакваните приходи някак рязко се стопиха от обещаните навремето от Борисов над 1 млрд. лв. Който нарече тол системата "печатница за пари".
Второ - за пореден път беше намален обхватът на пътищата, за които тежките превозни средства ще плащат. От над 10 хил. км те първо паднаха на около 6 хил., а след последната среща с Борисов рязко се стопиха на малко над 3 хил. км. И така камионите и абтобусите ще плащат само за преминаването по магистралите и първокласните пътища.
Какво излиза? Тези, дето рушат, ще плащат за много по-малко пътища, ако въобще пътуват по тях, ако не - нищо. И спокойно ще рушат, извън обхвата на тол-а. А ние, гражданите, ще плащаме за много повече пътища (около 20 хил. км) чрез винетките. Ясно ли ви е сега защо им беше този театър?