19 Септември 2024четвъртък02:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ще плащат бедните!

/ брой: 7

автор:Мая Йовановска

visibility 1421

Властта оправда въвеждането на тол система с това, че тези, дето най-много повреждат пътищата, сиреч тежките превозни средства, трябва да плащат най-много. Бе избран и изпълнител, вероятно вече ошашавен от постоянно променящите се параметри, но подобни въпроси управляващите не повдигат. Важното е, че се изхарчиха едни 200 млн. лв.

Власт и превозвачи отново ни изиграха театър. Едните реваха как високите тол такси и обхватът на системата ще съсипят бизнеса им. Въпреки, че откровено заявиха как цената на практика ще я платят гражданите чрез поскъпването на стоките и услугите. Заплашиха масово да спрат превозите. И Борисов се срещна с тях (на срещата имаше лица, които сме виждали основно да венцеславят Бойко) и отново се окичи с медала на спасителя. 

Какво обаче реално произтече от тази среща? Първо - планираните от държавата, и още невъведени, такси ще бъдат намалени. Те ще са в размера, изчислен от превозвачите, щото и така щели да се съберат заложените приходи от 450 млн. лв. Че нали държавата плати на Световната банка да каже какви да са таксите? А и очакваните приходи някак рязко се стопиха от обещаните навремето от Борисов над 1 млрд. лв. Който нарече тол системата "печатница за пари". 

Второ - за пореден път беше намален обхватът на пътищата, за които тежките превозни средства ще плащат. От над 10 хил. км те първо паднаха на около 6 хил., а след последната среща с Борисов рязко се стопиха на малко над 3 хил. км. И така камионите и абтобусите ще плащат само за преминаването по магистралите и първокласните пътища. 

Какво излиза? Тези, дето рушат, ще плащат за  много по-малко пътища, ако въобще пътуват по тях, ако не - нищо. И спокойно ще рушат, извън обхвата на тол-а. А ние, гражданите, ще плащаме за много повече пътища (около 20 хил. км) чрез винетките. Ясно ли ви е сега защо им беше този театър?

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 725

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 707

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 675

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 614

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 827

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ