20 Ноември 2025четвъртък04:24 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Радионовините намаляват

НСИ пусна актуална статистика, според която 50% от звуците в ефира са музика

/ брой: 32

автор:Павлета Давидова

visibility 3891

Навръх Световния ден на радиото, който се отбелязва на 13 февруари по инициатива на ЮНЕСКО, НСИ излезе с актуална статистика за заетите в сектора. От данните става ясно, че новините в ефира намаляват за сметка на музикалните предавания. ДУМА припомня, че 13 февруари е избрана за празник, защото на тази дата през 1946 г. "гласът" на Обединените нации за първи път прозвучава в ефира на радиото на ООН. Тази година Денят на радиото мина под мотото "Диалог, толерантност и мир". От 1996 г. се отбелязва и Световният ден на телевизията, който се чества на 21 ноември. Датата е избрана в чест на първия Световен телевизионен форум в Ню Йорк, който се провежда същата година.

Според НСИ през 2017 г. лицензираните радиооператори у нас са били 85, толкова са били и през 2014 г., докато през следващите са били с един по-малко. За сметка на това часовете излъчване поетапно се увеличават с всяка изминала година, става ясно от данните. През 2012 г. сме слушали 658 037 ч., а пет години по-късно цифрата вече е 723 559 часа. Това е с близо 10 хил. часа повече отколкото през 2016 година.

Различно е съотношението между новини, актуални предавания и реклама, сочат данните на НСИ. Преди пет години новините са заемали 30,5% от ефирното време, по последни данни процентът им е паднал до 26,3%. За сметка на това музикалните предавания са увеличили позициите си с близо 6 на сто - скачат от 43,5% до почти половината ефир. Намалява времето за актуални, забавни предавания, изкуство, култура, спортни и образователни предавания - през 2012 г. то е заемало близо 23 процента от ефира, докато вече е паднало на 18,5%. За петте наблюдавани години рекламата се е увеличила почти двойно - от 3,2% на 5,4%.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ