Радионовините намаляват
НСИ пусна актуална статистика, според която 50% от звуците в ефира са музика
/ брой: 32
Навръх Световния ден на радиото, който се отбелязва на 13 февруари по инициатива на ЮНЕСКО, НСИ излезе с актуална статистика за заетите в сектора. От данните става ясно, че новините в ефира намаляват за сметка на музикалните предавания. ДУМА припомня, че 13 февруари е избрана за празник, защото на тази дата през 1946 г. "гласът" на Обединените нации за първи път прозвучава в ефира на радиото на ООН. Тази година Денят на радиото мина под мотото "Диалог, толерантност и мир". От 1996 г. се отбелязва и Световният ден на телевизията, който се чества на 21 ноември. Датата е избрана в чест на първия Световен телевизионен форум в Ню Йорк, който се провежда същата година.
Според НСИ през 2017 г. лицензираните радиооператори у нас са били 85, толкова са били и през 2014 г., докато през следващите са били с един по-малко. За сметка на това часовете излъчване поетапно се увеличават с всяка изминала година, става ясно от данните. През 2012 г. сме слушали 658 037 ч., а пет години по-късно цифрата вече е 723 559 часа. Това е с близо 10 хил. часа повече отколкото през 2016 година.
Различно е съотношението между новини, актуални предавания и реклама, сочат данните на НСИ. Преди пет години новините са заемали 30,5% от ефирното време, по последни данни процентът им е паднал до 26,3%. За сметка на това музикалните предавания са увеличили позициите си с близо 6 на сто - скачат от 43,5% до почти половината ефир. Намалява времето за актуални, забавни предавания, изкуство, култура, спортни и образователни предавания - през 2012 г. то е заемало близо 23 процента от ефира, докато вече е паднало на 18,5%. За петте наблюдавани години рекламата се е увеличила почти двойно - от 3,2% на 5,4%.