Проф. Ивайло Дичев:
По-малко ДДС за проверени факти и явни източници
/ брой: 14
Проф. Ивайло Дичев предложи държавата да намали ДДС-то на медиите, които боравят с проверени факти и явни източници. Ако бяхме в Англия, много от тези хора щяха да са извън политиката, категоричен бе културологът и даде още примери как с непазарни мерки да се регулира медийната среда у нас. Това стана при представянето на сборника "Медиите и политиката" по време на годишната конференция на фондация "Медийна демокрация".
"Медиите у нас не са "агент" на гражданското общество, те не дават идеи за решаване на проблемите в държавата". "Разсъжденията са скучни за медиите. Понятието инакомислещ девалвира, а мислещите различно станаха смешни - интелигенцията се делегитимира". "Медийната публичност също не работи в полза на обществото. У нас документи няма, а се управлява по телефона, затова нямаме "Уикилийкс", а "течове на записи". "Свидетели сме на медиен пинг-понг, с който медиите си измиват ръцете, а публиката не разбира за какво става дума и кой е прав в спора. Медиите трябва да слагат точките в него, но това е против техния интерес". Това е малка част от печалните констатации на медийните експерти и преподаватели.
Д-р Елена Колева определи "Бойкоговоренето" като крайна степен на интимизацията меджу медиите и властта. Политиците и медиите си размениха местата, констатира тя и с факти доказа, че се затвърждава регистриращата журналистика.
Борисов най-споменаван в медиите
Според Картата на медийната зависимост през 2010 г., представена от агенция "Маркет Линкс", лицето Бойко Борисов е било споменато 6625 пъти в наблюдавания от тях период. При институциите пък води правителството с 11 018 цитирания. При субектите, изразили отношение, отразено от медиите, БСП е на трета позиция - след Борисов и Цветанов. Следвани от президента, Сергей Станишев, ДПС, Иван Костов, българските граждани(!), Синята коалиция и прокуратурата.