19 Декември 2025петък13:10 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Петър Витанов: Пакет „Мобилност“ трябва да бъде преразгледан след последния доклад на ЕК

автор:Дума

visibility 1936

Връщането на камионите ще повиши емисиите, ще оскъпи превоза и ще измести източноевропейските фирми в други региони, сочи проучването

„В рамките на целия преговорен процес, като български представители в Европейския парламент, настоявахме да бъде изготвена оценка на въздействието на разпоредбите за задължителното връщане на превозното средство. За съжаление мнозинството в Европейския парламент не допусна този анализ да бъде изготвен преди приемането на Пакет „Мобилност“, тъй като още тогава беше ясно, че подобни правила ще увеличат допълнително въглеродните емисии в транспорта“, убеден е евродепутатът Петър Витанов – ръководител на българските социалисти в ЕП и член на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN).

Според проучването на Европейската комисия задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици може да доведе до 2,9 милиона тона допълнителни въглеродни емисии през 2023 г., което представлява увеличение от 4,6% на емисиите генерирани от международния товарен транспорт.

„Извън негативния ефект за околната среда, анализът разглежда и влиянието на разпоредбите върху вътрешния пазар - дебата, за който всички български представители настоявахме, и който беше отхвърлен от мнозинството в ЕП. Анализът сочи, че в резултат на мярката се очаква ръст на тарифите за превоз на товари, което неминуемо ще се отрази на цените на стоките и услугите за крайните потребители”, казва още Витанов.

Проучването отчита и въздействието върху заетостта, а именно очакването за преструктуриране на пазара, т.е. преместването на транспортните фирми в различна държава-членка на установяване в резултат на мярката. Според анализа 29% от настоящите шофьори на камиони, установени в страните от Източна Европа, вероятно ще бъдат изместени в други региони на ЕС. „Именно от този анализ прозира и реалната цел на държавите от т.нар. „Пътен алианс“, които осигуриха мнозинството за приемането на Пакет „Мобилност“. Спорните текстове за връщането на камионите и шофьорите са дискриминационни и непропорционални и ще направят източноевропейските държави неконкурентноспособни на единния пазар“, категоричен е евродепутатът.

Според него проучването следва да намери своето отражение в Стратегията за устойчива и интелигентна мобилност. „Европейската комисия трябва да направи ново предложение, с което да отмени спорните разпоредби. В периода на възстановяване на икономиката след пандемията транспортните фирми имат нужда от подобрени възможности за търговия и равен достъп до общия пазар. Същевременно Европа си поставя амбициозната цел за неутрална по отношение на климата икономика към 2050 г. и подобни разпоредби влизат в пълно противоречие с основния приоритет на настоящата европейска комисия – Зелената сделка“, смята Витанов.

 За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Искат оставката на Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 239

Венецуела се обърна към ООН заради САЩ

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

Напрежение между Пекин и Вашингтон заради Тайван

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

10 000 фермери окупираха Брюксел

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 239

Нищо не остана

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 239

За погубените детски мечти и надежди

visibility 0

/ брой: 239

Камери навсякъде, камери и в тоалетните

автор:Николай Милчев

visibility 0

/ брой: 239

За модерното стадо

visibility 0

/ брой: 239

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ