10 Ноември 2024неделя01:18 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Иван Шишков, Снимка БТА

Отчуждават последния терен за аутобана до Сърбия

Кабинетът обмисля идеята на Шишков магистралите да се доизградят на концесия

/ брой: 32

автор:Дума

visibility 1304

Кабинетът започва да отчуждава терени по последния участък от недостроената магистрала "Европа", съобщи регионалният министър Иван Шишков след заседание на Министерския съвет. Става въпрос за трасето между София и Сливница. То се финансира по изтичаща европрограма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и, за да не се изгуби финансирането, поне 50% от 16,5-километровия участък трябва да бъдат построени до края на годината.

Миналата година е бил одобрен Подробният устройствен план за този лот, който се явява трети и последен за аутобана. След отчуждаванията ще се пристъпи към разрешение за строеж. По думите на министъра строителството ще започне в следващите месеци. "До няколко месеца ще стартира строителството на последния участък", заяви Шишков.

Строител на лота, който ще се отчуждава, е ДЗЗД "Европа - 2022", в което влизат "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой Интернешънал" и "Обонато Билд". Стойността на дейностите по 16,5-километровата отсечка е почти 222,5 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 660 календарни дни. Цялостно изграден е единствено участъкът между Сливница и Драгоман. Третият, последен участък, за който започва отчуждаването на терените, ще преминава по изцяло ново трасе. Строежът ще започне при с. Храбърско - при 32 км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път - при 48 км. Трасето ще бъде с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента.

Възможностите и вариантите да се изграждат магистрали на концесия ще обсъжда работна група с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на строителния бранш. Това пък е коментирано по-рано по време на срещата на министъра с ръководството на Камарата на строителите в България и на Българската браншова камара "Пътища". "Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия", е казал Шишков, който не спира да лансира тази своя идея от встъпването си в длъжност като служебен министър на регионалното развитие.

Председателят на УС на браншовата камара "Пътища" Стефан Чайков е заявил, че ръководената от него организация подкрепя идеята. Договорено е през март да се направи дискусионен форум по темата и работната група да започне своите срещи. Обсъдена е още възможността да се създаде работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирано е "Български ВиК холдинг" ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ