19 Юли 2019петък19:24 ч.

Нови влакове за БДЖ - най-рано след 4 години

От ръководството на железницата признаха, че БДЖ има най-малко пътници от 50 г. насам

/ брой: 112

автор:Мая Йовановска

visibility 670

Нови мотриси за БДЖ могат да бъдат доставени най-рано след 4 години - през 2023 г. Това стана ясно вчера на дискусия, свързана с очакваната нова поръчка за доставка на нови мотриси, организирана от БДЖ и НКЖИ. Поръчката ще бъде изготвена след постъпването на всички предложения и тя ще бъде пусната до края на годината. 2023 г. обаче е оптимистичният срок за доставката. Това стана ясно от думите на шефа на СД на "Холдинг БДЖ" Григор Григоров. 

Поръчката ще бъде за около 10-15 броя мотриси за средни разстояния, а след това и на нови между 30 и 50 броя съвременни вагона. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро. По разчети така ще бъдат осигурени над 4000 места. Със сегашния подвижен състав трябва да изкараме до 2022 г., обясни Григоров. 

Подвижният състав, с който разполага обаче в момента БДЖ, е причината за срива в пътническата услуга, признаха от ръководството на железницата. По техни данни сега БДЖ има най-малко пътници за последните 50 г. Става въпрос за около 20-21 млн. пътувания с железницата годишно. Едва ли можем да очакваме подобрение без нови влакове, призна Григоров. Според проучвания от научната гилдия в областта на жп транспорта като най-голям проблем пътниците отчитат лошата хигиена и закъсненията на влаковете.

От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт попитаха при това положение какво се случва до 2023 г. И предложиха, след като премиерът Бойко Борисов е започнал да проявява най-после интерес към БДЖ, да поиска от германския канцлер Ангела Меркел или от френския президент Еманюел Макрон да предоставят безвъзмездно техни влакове, които не използват, но са годни. Както това направиха швейцарците, които подариха на страната ни трамваи втора ръка.

Григоров обясни след дискусията, че освен пускането на поръчката за нови влакове превозвачът вече готви покупка на вагони от "Дойче бан", които са поддържани по всички правила и далеч по-млади от сегашните на БДЖ. Планира се до месец и обществена поръчка за ремонт на 30 от сегашните локомотиви "Шкода", които са на преклонната възраст от 40-45 години. За обявената вече поръчка за ремонт на мотрисите "Дезиро" на "Сименс" срещу 160 млн. лв. без ДДС стана ясно, че в момента потенциалните изпълнители правят оглед на машините, за да си изготвят офертите. Те трябва да бъдат подадени до 23 юли и ще бъдат отворени на следващия ден.

Председателят на железничарския синдикат към КНСБ инж. Петър Бунев каза, че е необходимо да се разработи национална транспортна схема, за да се знае какъв е ангажиментът на държавата към гражданите и какви са нуждите. Бунев каза, че ръководството на БДЖ трябва да помисли и за осигуряването на довеждащ транспорт от гарите, които са далече от населено място, и това трябва да се случи в партньорство с общините. Той заяви още, че условията на труд за железничарите се влошават от ден на ден. Бунев настоя да се върне транспортната полиция в крайградските влакове, както и посегателството върху кондуктор да се води тежко престъпление. 

Директорът на Фонд "Земелие" подаде оставка

автор:Дума

visibility 141

Теменужка Петкова смени шефа на БЕХ

автор:Дума

visibility 130

Зърнената реколта може да се окаже рекордна

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 137

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ