Най-преекспонираните думи влязоха в топ 15
Китодар Тодоров провокира с видео, в което "обогатява" класическия текст на разказа "Една българка" от Иван Вазов
/ брой: 233
В специално направена анкета бяха определени 15 от най-преекспонираните думи у нас. Това са (по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен, етичен, ивент, иновация, истински, ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив. Своите предложения споделиха над 200 души, които имат професионално отношение към комуникациите.
За да повдигнем темата за изхабените думи, избрахме различен, леко самоироничен подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което класическия текст на разказа "Една българка" от Иван Вазов "обогатихме" с 15-те от най-преекспонираните думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен. Но целта ни е не само да повдигнем темата, а и да образоваме. Кампанията ще продължи в рамките на 15 седмици, като във всяка от тях ще представяме по една от тези "15 златни" думи с нейното значение от тълковния речник и чрез визия, разработвана като карикатура, за да привлечем внимание и съпричастност към темата, сподели Яворка Петрова, PR директор на V+O Communication. Агенцията за стратегически комуникации отбелязва 15-годишнината си в България, като с дигиталната кампания "Думите имат сила" насочва вниманието върху правилния им подбор, техния смисъл и сила за създаване на адекватни съобщения.
"Думите са в сърцето на общуването. Всяка носи енергия. Превръщането на някои от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля. "Изхабените" думи внасят само шум, но не й стойност. Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация, да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти", коментира Светлана Савова, управляващ директор на V+O Communication България.
Резултати от анкетата са препотвърдени и от анализа на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в България. Въпреки че политическото говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен (9989 пъти), алтернатива (7268), визия (5207), истински (5169), статукво (1621), уникален (1415).