18 Юли 2025петък12:21 ч.

На вълка му е дебел вратът...

/ брой: 32

автор:Мая Йовановска

visibility 5108

"На вълка му е дебел вратът, защото сам си върши работата". За съжаление това трябва да разбере и да започне да си повтаря като мантра българският туристически бизнес, вместо да чака нещо от държавата. А той, макар и роден в немалко грехове (най-вече към българската природа и бъдещите поколения) и функциониращ през всичките години на прехода до ден днешен без ясна държавна политика за развитието му, е едно от най-сериозните пера в БВП-то ни. Та същият този бизнес освен от национална стратегия за развитие, сиреч да се реши какъв туризъм искаме да правим, си поиска собствено министерство, а и всяка година настоява за повече пари за реклама. Пари се дадоха, но...
Много шум се вдигна около прословутото ново лого, което да рекламира страната ни и за което бяха профукани 1,4 млн. лв. Освен че цялата работа е абсурдна, защото ние вече имаме лого, парите са шокиращо много, откъдето и да го погледнем - и от финансова, и от художествена, и от чисто разпознаваема гледна точка. Защото в крайна сметка става дума за образа на България. А този калпав, да го наречем, продукт е огледало на една тъжна реалност, на която станахме свидетели през последните десетилетия - подмяната на стойностните български марки и налагането на напълно безсмислени глупости.
Новината от вчера е, че широко коментираното ново лого щяло да бъде "преразгледано" и щели да "бъдат направени евентуални промени във визията му". На този велик екип от нашенски експерти навярно е напълно неизвестно, че преди години Хуан Миро е сътворил съвсем сам прочутото лого на Испания, което и до ден днешен страната използва. И явно взели си поука преди ревизията, работещите по проекта щели да обсъдят какво и как да променят "с повече представители на художествения бранш у нас, например членове на Съюза на българските художници". Навярно ще бъдат изхарчени още пари. В това нямайте съмнение!
Най-добре обаче е това лого да бъде изхвърлено, че дори и да преглътнем изхарчените за него пари, а туристическият бизнес сам да реши имаме ли нужда от нов графичен знак за разпознаване на страната ни. И ако отговорът е "да" - нека сам реши кой да му го изготви, а да не чака от държавата. Че иначе пак едни пари ще бъдат хвърлени на вятъра.
 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 3

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 2

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 3

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 19

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ