19 Септември 2025петък01:11 ч.

Позиция

Лого на безсилието

/ брой: 89

автор:Светлана Велева

visibility 3193

Новият конкурс за туристическо лого на България отново разбуни духовете. До финал достигнаха седем визии от 183 предложения. Финалистите отново станаха обект на недоволство.
Конкурсът бе обявен през февруари с аргумента, че старото лого - "салата с яйце на очи", не се приема от обществото. Министър Николина Ангелкова се зарече, че то няма да струва нищо на държавата. Щяло да има само награда за победителя от 10 хил. лв. Е, това не е нищо, това е реалната цена на такава поръчка.
Защо беше нужно да се дават 1,6 млн. лв. за предишното лого? И то за имитация на логото на Киргизстан, направено от 19-годишен за 500 евро. Уж фирмата изпълнител щеше да връща някакви пари, но това така и не стана.
Лого-поредицата показва единствено безсилие. За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма, отколкото Apple от създаването си. Няма как туристите да ни запомнят и свързват с конкретно послание, ако постоянно сменяме слогана и визуалната концепция на рекламата на туризма. Това обезсмисля идеята за създаване на бранд (марка) на туризма в България.
Всеки нов министър с идването си прави конкурс за лого. И ако се съди по резултата, той не цели подобряване на качеството. Оказва се удобен вариант за източване към "свои" най-вероятно на няколкостотин хиляди до милион и половина, "подарявани" често за кавър на чуждо лого. Поне до скандала с последното лого. То стана обект на присмех в социалните мрежи, а от Съюза на българските художници го разнищиха.
В новия конкурс изборът се прави от 9-членно жури - доказани имена в изобразителното изкуство, повечето експерти по графичен дизайн от НХА. Всъщност това е недалновидно, защото не се избира графика или рисунка, а послание. А за него трябва да се произнесат най-вече специалистите по реклама и маркетинг. Пак недомислици Ангелкови. Затова резултатите и реакциите са показателни.

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 841

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 806

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 810

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 662

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 750

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 726

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 600

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ