05 Август 2021четвъртък08:56 ч.

Позиция

Лого на безсилието

/ брой: 89

автор:Светлана Велева

visibility 1776

Новият конкурс за туристическо лого на България отново разбуни духовете. До финал достигнаха седем визии от 183 предложения. Финалистите отново станаха обект на недоволство.
Конкурсът бе обявен през февруари с аргумента, че старото лого - "салата с яйце на очи", не се приема от обществото. Министър Николина Ангелкова се зарече, че то няма да струва нищо на държавата. Щяло да има само награда за победителя от 10 хил. лв. Е, това не е нищо, това е реалната цена на такава поръчка.
Защо беше нужно да се дават 1,6 млн. лв. за предишното лого? И то за имитация на логото на Киргизстан, направено от 19-годишен за 500 евро. Уж фирмата изпълнител щеше да връща някакви пари, но това така и не стана.
Лого-поредицата показва единствено безсилие. За последните 10 години България има повече визуални концепции за туризма, отколкото Apple от създаването си. Няма как туристите да ни запомнят и свързват с конкретно послание, ако постоянно сменяме слогана и визуалната концепция на рекламата на туризма. Това обезсмисля идеята за създаване на бранд (марка) на туризма в България.
Всеки нов министър с идването си прави конкурс за лого. И ако се съди по резултата, той не цели подобряване на качеството. Оказва се удобен вариант за източване към "свои" най-вероятно на няколкостотин хиляди до милион и половина, "подарявани" често за кавър на чуждо лого. Поне до скандала с последното лого. То стана обект на присмех в социалните мрежи, а от Съюза на българските художници го разнищиха.
В новия конкурс изборът се прави от 9-членно жури - доказани имена в изобразителното изкуство, повечето експерти по графичен дизайн от НХА. Всъщност това е недалновидно, защото не се избира графика или рисунка, а послание. А за него трябва да се произнесат най-вече специалистите по реклама и маркетинг. Пак недомислици Ангелкови. Затова резултатите и реакциите са показателни.

Започва закриването на "черната кутия" ДКК

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 149

Заводи започват да спират производства

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 149

"Автомагистрали" е с нов изпълнителен директор

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 149

Три държави вече взеха пари от плана за възстановяване

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 149

Над 300 души спасени от пожар край Атина

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 149

Засилва се офанзивата на талибаните срещу армията

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 149

Финландската премиерка връща пари за храна

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 149

Иран заподозрян в отвличането на танкер

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 149

По-добре нови избори

автор:Георги Георгиев

visibility 365

/ брой: 149

Четирите годишни времена

автор:Лозан Такев

visibility 224

/ брой: 149

Дори с "фолклорна магия" на мюзевири няма угодия

автор:Стефан Здравков

visibility 221

/ брой: 149

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ