20 Ноември 2025четвъртък16:29 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Медии

Кампания за фалшивите новини ще има от февруари

За втори път в страната ни ще се проведат Дни на медийната грамотност

/ брой: 12

автор:Павлета Давидова

visibility 4094

Разпознаването на фалшивите новини ще е акцентът от тазгодишната кампания за Дни на медийната грамотност. Инициативата ще се проведе за втори път у нас, а реализацията й е между 4 февруари и 10 март. Датата за начало на проекта съвпада с Международния ден на безопасния интернет. Организатор е Коалицията за развитие на медийна грамотност, част от която е и Националната мрежа за децата.

Инициаторите уточняват, че както и м.г. кампанията ще продължи да подкрепя въвеждането на медийна грамотност в образователните програми. "Целта е да се гарантира сигурността на децата, както и развитието на критичното им мислене и творческите им заложби в дигитално-медийния свят. Дни на медийната грамотност 2019 ще популяризират различни проекти на членове на коалицията и ще добавят и обучения за тийнейджъри за разпознаване на фалшиви новини", уверяват от коалицията.

Организаторите са подготвили пакети за училищата, които искат да станат част от кампанията. В тях са включени и различни методики с план за урок по медийна грамотност, готови видеа със съвети за учениците, игри за разпознаване на фалшивата информация.

От коалицията цитират национално представително изследване "Децата на България онлайн 2016" на българския Център за безопасен интернет, според коeто 80% от децата между 9 и 17 години са уверени в умението си да търсят информация, но само 50% могат да оценят истинността й. Според резултатите на Индекса за медийна грамотност за 2018 г. на "Отворено общество-София" от 35 държави само пет са след нас.

Кампанията включва различни обучения и акции. Закриването на инициативата е на 10 март. Тогава ще бъдат обявени победителите в тийнейджърския конкурс "DonТt fake with me".

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 523

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 547

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 618

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 561

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 618

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 584

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ