19 Април 2024петък11:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Испания предпочете евроизтребителят

Мадрид се присъедини към Берлин и Париж в създаването на боен самолет от ново поколение

/ брой: 36

автор:Георги Георгиев

visibility 1503

Испания официално се присъедини към френско-германската програма за създаването на Перспективна бойна авиационна система (FCAS). Тримата министри на отбраната са подписали съответния документ в Брюксел, в кулоарите на срещата на военните министри от НАТО, съобщи Центърът за анализ на световната търговия с оръжие (ЦАМТО). Испанският министър на отбраната е обявила, че страната й се присъединява към проекта на равни условия, с което ще получи възможности да влияе върху европейската политика в сферата на сигурността. Освен това така Испания не само щяла да модернизира военната си авиация, но и да развие отбранителната си промишленост. В полза на френско-германското предложение е натежало именно ангажирането на военната индустрия с производството на изтребителя. 

Проектът FCAS предвижда вече трите държави да разработят изтребител от ново поколение, който да да се използва с безпилотни системи, които да управлява в полет. Първоначалната вноска на Испания ще бъде през следващите две години около 25 млн. евро. Преди да стигне до това решение, Мадрид е разглеждал възможностите да замени след 2035 г. наличните изтребители F-18 “Хорнет” с представители на френската компания “Дасо”, а също с Великобритания, която реализира своя собствена програма, наречена “Темпест”.  

Първият договор с “Дасо” и “Еърбъс” за разработването на новия евроизтребител и концепцията на неговото използване заедно с безпилотни системи бе подписан на 6 февруари т.г. в Париж. Общата стойност на двегодишното изследване засега се определя на 65 млн. евро. Същия ден бе подписан договор между френската компания ”Сафран” и германската MTU за сътрудничество при разработката на двигателя на самолета. 

Предполага се, че първият демонстративен образец трябва да полети през 2025 г., а първата опитна машина към 2030 г. Приемането на въоръжение на машината се предвижда за периода 2040-2045 г. В същия период на въоръжение трябва да постъпи и британският “Темпест”. Англичаните също търсят чужди партньори. Като такива се разглеждат Швеция, Италия, Холандия и дори Япония. 

Според ЦАМТО, въпреки че обединяването на британския и френско-германския проект изглежда логично, тъй като и двата са насочени към европейския пазар, това ще зависи от отношенията на Лондон с ЕС след "Брекзит". 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

БНБ призна: Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 1

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 1

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ