20 Октомври 2019неделя19:43 ч.

Министрите на отбраната на Франция, Испания и Германия Флоренс Парли, Маргарита Роблес и Урсула фон дер Лайен след подписването на споразумението в Брюксел на 14 февруари

Испания предпочете евроизтребителят

Мадрид се присъедини към Берлин и Париж в създаването на боен самолет от ново поколение

/ брой: 36

автор:Георги Георгиев

visibility 600

Испания официално се присъедини към френско-германската програма за създаването на Перспективна бойна авиационна система (FCAS). Тримата министри на отбраната са подписали съответния документ в Брюксел, в кулоарите на срещата на военните министри от НАТО, съобщи Центърът за анализ на световната търговия с оръжие (ЦАМТО). Испанският министър на отбраната е обявила, че страната й се присъединява към проекта на равни условия, с което ще получи възможности да влияе върху европейската политика в сферата на сигурността. Освен това така Испания не само щяла да модернизира военната си авиация, но и да развие отбранителната си промишленост. В полза на френско-германското предложение е натежало именно ангажирането на военната индустрия с производството на изтребителя. 

Проектът FCAS предвижда вече трите държави да разработят изтребител от ново поколение, който да да се използва с безпилотни системи, които да управлява в полет. Първоначалната вноска на Испания ще бъде през следващите две години около 25 млн. евро. Преди да стигне до това решение, Мадрид е разглеждал възможностите да замени след 2035 г. наличните изтребители F-18 “Хорнет” с представители на френската компания “Дасо”, а също с Великобритания, която реализира своя собствена програма, наречена “Темпест”.  

Първият договор с “Дасо” и “Еърбъс” за разработването на новия евроизтребител и концепцията на неговото използване заедно с безпилотни системи бе подписан на 6 февруари т.г. в Париж. Общата стойност на двегодишното изследване засега се определя на 65 млн. евро. Същия ден бе подписан договор между френската компания ”Сафран” и германската MTU за сътрудничество при разработката на двигателя на самолета. 

Предполага се, че първият демонстративен образец трябва да полети през 2025 г., а първата опитна машина към 2030 г. Приемането на въоръжение на машината се предвижда за периода 2040-2045 г. В същия период на въоръжение трябва да постъпи и британският “Темпест”. Англичаните също търсят чужди партньори. Като такива се разглеждат Швеция, Италия, Холандия и дори Япония. 

Според ЦАМТО, въпреки че обединяването на британския и френско-германския проект изглежда логично, тъй като и двата са насочени към европейския пазар, това ще зависи от отношенията на Лондон с ЕС след "Брекзит". 

ЕК иска да върнем 11 милиона лева за обхода на Габрово

автор:Дума

visibility 1885

Масови жалби от лошо качество на водата

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 200

Може да загубим пари за магистрала "Струма"

автор:Дума

visibility 445

/ брой: 200

Ивелин Николов: Габрово има шанс да поеме по нов път

автор:Ина Михайлова

visibility 2493

/ брой: 200

Датата

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ