18 Април 2024четвъртък21:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Honda CR-V - четвъртото пришествие

/ брой: 244

автор:Дума

visibility 1397

Първи видяха колата посетителите на автосалона в Ел Ей преди по-малко от година, от пролетта тръгнаха продажбите й в Китай, Щатите и Япония, но за Европа четвъртото поколение на Honda CR-V е непознато засега. Колата има почти аристократично родословие като един от родоначалниците на "клана" кросовър. Първото й поколение се появи през 1996-а и оттогава насам CR-V се чувства напълно уверено в сегмента, търсенето му е било винаги високо, което се доказва от продадените над пет милиона екземпляра в света.
След намирането на точните пропорции и показатели в първото поколение моделът се развива последователно, но и консервативно. Първоначалната конструкция се оказа толкова удачна, че за следващите три поколения в колата няма революционни промени. Когато имаш успешна кола, не е нужно много-много да експериментираш, практика, доказала се например с най-удачния европейски автомобил за всички времена - VW Golf.
В новата кола е намерил място провереният двулитров мотор и доказалата се петстепенна автоматична трасмисия, но те са доста модернизирани. Моторът е станал по-мощен с пет к.с. - вече е 155 "кончета", и отговаря на екостандарта Евро-5. Не по-малък интерес представлява турбодизелът 2.2 i-DTEC, който след доработка на турбината с променлива геометрия, увеличаване на налягането до 1600 Бара и намаляване на загубите от триене, е станал по-мощен с 10 к.с. (до 150), а максималният въртящ момент вече е 350 Нм.
По-голяма е модернизацията на автоматика, който е допълнен с новата система Grade Logic Control, оптимизираща превключването на предавките при товар - кутията няма да включва предавки нагоре, ако се борите с наклон например. Обновена е и системата за задвижване на четирите колела - вече се използва електрохидравлична помпа вместо механична. Вариант на Honda CR-V с предно предаване се предлага за пръв път в Европа, но само в комбинация с бензиновия мотор и механична кутия. Заради комплицирани инженерно-развойни мерки трансмисията е олекнала с цели 17%, а загубите от триене са намалени наполовина.
Доста сериозни промени има в купето на автомобила. То е станало по-твърдо - със 7% на огъване и с 9% на усукване заради по-широкото използване на високоякостна стомана.
Докато предишните поколения изглеждаха доста по-"домашни", то новият кросовър изглежда вече доста по-респектиращо и агресивно. Това не е следствие на увеличаване на размерите, напротив - автомобилът е с 41 милиметра по-къс и с 21 милиметра по-нисък, без да се променят ширината (1820 мм) и междуосието му (2620), а заради атрактивните промени във външния дизайн на автомобила.
Интериорът на CR-V е точен, с отлично качество на монтажа, няма ергономични пропуски и е богат на най-различни отсеци за дребни неща, управлението на всички функции е интуитивно разбираемо.
Работата по подобряването на новия CR-V е водена и на други фронтове. В купето е малко по-просторно отпреди, задната седалка е пусната надолу с почти четири сантиметра, увеличавайки пространството над главите на задните пътници, по-скъпи са станали материалите на тапицерията. Предните седалки са широки и удобни, отзад без проблеми сядат трима възрастни, в купето е много тихо заради подобрената шумоизолация на дъното и моторния отсек на колата. 
Окачването съчетава висока за кросовър управляемост и отлична плавност на движението. Принципно не се отличава от предишното, но отзад е добавена още една щанга - вместо старите две са вече по три на колело, а стойките за окачване на амортисьорите се пренесени с 10 мм по-надолу, за да се увеличи вертикалният им ход и да се предложи повече багажен обем. Увеличението прави Honda CR-V - лидер в класа си по обем на багажника - 589 литра.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ