10 Ноември 2024неделя01:18 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Едно от първите неща, което направи регионалният министър Виолета Комитова, бе да инспектира изграждането на магистрала "Хемус"

"Хемус" се превърнала в строителна илюзия

Магистрала "Струма" ще бъде готова най-рано през 2030 г.

/ брой: 175

автор:Дума

visibility 480

"Автомагистрала "Хемус" през последната около година и половина се е превърнала в една строителна илюзия",  заяви пред БНР арх. Иван Шишков, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. По думите му държавата се е оказала най-големият нарушител на Закона за устройство на територията. Той обясни, че в един момент е станало ясно, че никой не знае кога магистрала "Хемус" ще бъде завършена. "Създадена бе илюзия как тя се строи, колко е важна, но от нещо, което наистина би трябвало да е приоритет на държавата, "Хемус" се е превърнала в строителна илюзия. Не мога да си представя защо не е планирана цяла магистрала, защо не е отчуждена цялата, защо не е получила разрешение за строеж и да се изгражда на лотове, но да има процедура за всичко това", каза той. Зам.-министърът беше категоричен, че не е спрян строежът на пътното съоръжение. "За 4 лот вече има решение на правителството за отчуждаване на земята по трасето. В момента се довършват процедурите - плаща се на собствениците на имоти. За 5 лот предстои да се внесе решение в Министерския съвет. Оказва се, че докато ние бързаме да довършим процедурите, някой си е позволил да строи незаконно в чужди имоти и няма жалба от собствениците, изтъкна той.

Шишков обясни, че държавното дружество "Автомагистрали" е използвано за пощенска кутия, тъй като се води официален строител на магистралата. "Изкуствено е създаден проблем, защото "Автомагистрали" няма ресурс да строи. Тя обаче не прави договори за подизпълнители за строителство, а прави договори, свързани с доставка на материали и строителна техника. Накрая ще се окаже, че държавното дружество е виновно и всички щети ще останат в държавата. Едни фирми ще си получат парите, защото ще доставят материали, други ще си получат парите, защото са доставили строителна техника, а накрая качеството и некачеството на строителството ще остане в "Автомагистрали", изтъкна зам.-министърът. "Предишните управляващи са раздали пари за "Хемус", дори за места, където не се знае откъде ще мине трасето. Заварихме документален и юридически хаос.  Очевидно строежът на "Хемус" е бил една изключителна манипулация", твърди Иван шишков. 

"При условие, че новите мерки за опазване на зоните НАТУРА 2000 не налагат ново техническо проектиране и нова оценка на въздействието на околната среда, е възможно цялостно изграждане на магистрала "Струма" по сега разработения вариант да бъде завършено между 2028-2030 г.", пише в отговор на депутатски въпрос министърът на транспорта Георги Тодоров. В него се уточнява, че в момента Министерството на околната среда и водите разработва нови мерки за опозване на зоните от НАТУРА 2000, засегнати от проекта в района на Кресна. Както е известно, правителството избра вариант за трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Още през есента на 2019 г. Брюксел сюрпризира България с новината, че за лот 3.2 на "Струма" (през Кресненското дефиле) няма да се отпуснат европейски средства заради преминаването на трасето през защитени територии. През януари 2020 г. българското правителство реши да оттегли искането си пред ЕК за отпускането на 267 млн. евро за магистралата през дефилето от Кохезионния фонд на ЕС. Обяснението бе прецизиране на самия проект като бе обяснено, че няма да се спира строителството по магистралата, за която досега от еврофондовете са отпуснати около 1,3 млрд. лв. за трасето от София до ГКПП "Кулата", което трябва да бъде напълно завършено в края на 2023 г. или най-късно през 2027 г.

Евросредствата за "Струма" бяха пренасочени за изграждането на магистрала "Европа" към Сърбия. В момента се търси финансиране на магистралата по новата европрограма "Транспортна свързаност 2021-2027".

 

 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ