Харчат 6,4 млн. лв. за реклама на България
Интернет портал ще показва 400 родни забележителности и ще дава информация за тях на девет езика
/ брой: 212
За да се създаде мултимедиен каталог с над 400 обекта и маршрута в България, ще бъдат изхарчени близо 2 млн. лв. Чрез тези забележителности страната ни ще бъде рекламирана като туристическа дестинация по интернет в портал. Самата рекламна кампания, за която предстои да бъде направена обществена поръчка, пък ще глътне близо 3 млн. лв. Всичко това е под шапката на общ проект, изпълняван от Министерството на икономиката и туризма, чиято обща стойност е 6,41 млн. лева. Парите са по линия на оперативната програма "Регионално развитие". С останалата част от парите ще се доразвие официалната туристическа страница на България и ще бъде платено за създаване на софтуер и доставката на хардуер. Очаква се работата да приключи в края на следващата година.
В портала няма да могат да се извършват резервации, той само ще насочва и ще препраща към други източници на информация, туристически организации, туроператори, тези, които искат да изберат кое място в страната да посетят. По думите на шефа на проекта Стоян Георгиев ще има цедка, която ще отсява недобросъвестните, за да няма резервации менте, за каквито случаи вече бе съобщено. Но как това ще става, не е ясно. Не стана ясно и как ще се оценява ефективността от този портал, както и с колко например се очаква да се увеличат туристите с негова помощ.