Гордост
/ брой: 142
Александър СИМОВ
Ние сме велика нация - кисело млеко, секс и демокрация...
По този начин, лъчезарно и хулигански, група "Контрол" възпя първите години на прехода, когато у нас всичко запецна - икономика, политика, нрави, развитие.
В кризисни мигове всяка нация се завръща към първоначалата и заради това в текста на песента изплува образът на киселото мляко. Нашата запазена марка пред света.
Уви, музиката не представя истинското състояние на нещата.
Още от началото на прехода капитализмът удари киселото мляко. Колко вода бе продадена за мляко през годините? Колко сухо мляко от Китай пробутаха на гордия български народ, при това на солени цени. Легендите за стоящото година кисело мляко в хладилника, без да прокисне, също смазаха националната психика.
Несправедливо е.
В Япония не са спирали да ядат българско кисело мляко, и то автентично. А ние за години забравихме истинския му вкус. И това нямаше как да не удари националната ни гордост.
Българското кисело мляко вече е запазена търговска марка. Има шанс поне следващото поколение да яде истинско кисело мляко. Колко години ли ще минат, докато престанат да добавят в него какво ли не. Тогава можем да направим песента на "Контрол" и химн. Ако няма друго, и киселото мляко е повод за гордост.