26 Ноември 2025сряда03:47 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Фирма "Трейс": Тежките камиони рушат пътя

Трасето е пуснато през 2014 г., въпреки че по документи е прието през 2016-та, не е годно да издържа на големи машини

автор:Дума

visibility 198

От фирмата, рехабилитирала пътя в Искърското дефиле, изпратиха официално писмо до медиите, в което опровергават някои от твърденията на официалните власти от вчера. Припомняме, че главният прокурор, регионалният и вътрешният министър обявиха, че пътят е бил с лоша настилка и че поне пет пъти фирмата-изпълнител е получавала предписания да ремотира опасни участъци, но това не се е случило. Последният срок за изпълнение на ремонтни дейности е бил 15 август. Прокуратурата ще разследва не само фирмата, но и институциите приели изпълнението на проекта по рехабилитация на пътя. По всичко личи, че описаните в документите параметри на изпълнение и качество на пътя не отговарят на истината, каза вчера главният прокурор Сотир Цацаров.
Припомняме, че договорът за рехабилитация на пътя е спечелен от фирма "Трейс Своге" през 2011 година, а обектът е приет по документи през 2016 година. От фирмата обаче твърдят, че пътят е пуснат в експлоатация още през 2014 година, тогава е положена и асфалтовата настилка, за която се твърди, че е износена, не прави сцепление и сега е причина за множество инциденти. От "Трейс Груп Холд" АД пишат, че те не носят отговорност за това как е поддържан пътя в периода между 2014 и 2016 година.

Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе, пише в писмото.
Компанията допълва, че Агенция „Пътна инфраструктура” е избрала фирма, която да поддържа пътя в този период, а техният ангажимент е свързан само с дефекти, които сa се появили в гаранционния срок.
Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, съобщават още от „Трейс Груп Холд“ АД.
Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции, пише в писмото на “Трейс груп”.

Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР, че през последните години участъкът не е поддържан от "Трейс". Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура" включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, уточни представителят на надзора на холдинга.

 
 

Пуснаха последната златна монета в лева

автор:Дума

visibility 767

/ брой: 221

Готвят реформа в системата за хората с увреждания

автор:Аида Паникян

visibility 797

/ брой: 221

За 3 месеца държавата плаща над 300 000 лв. за бавно правосъдие

автор:Дума

visibility 753

/ брой: 221

При ремонт на пътя няма да се мери средна скорост

автор:Дума

visibility 908

/ брой: 221

БАБХ и БАИ са с нови шефове

автор:Дума

visibility 717

/ брой: 221

Оранжерийните производители очакват поскъпване догодина

автор:Дума

visibility 5033

/ брой: 220

Киев с „червени линии“ за мирни преговори

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 221

Наследник на Додик спечели изборите

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 221

Словенците казаха "Не" на евтаназията

автор:Дума

visibility 802

/ брой: 221

Накратко

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 221

Врата в полето ли е?

автор:Аида Ованес

visibility 713

/ брой: 221

Пет етапа на загубата

visibility 775

/ брой: 221

България - Елдорадо за големия минен бизнес

автор:Димитър Събев

visibility 778

/ брой: 221

Страна, в която златото е култура

visibility 693

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ