Фирма отнесе 5820 лв. глоба за имитация на логото на OMV
/ брой: 78
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила имуществена санкция от 5820 лв. на "ЦМВ" ЕООД за имитация на търговската марка на бензиностанции "OMV". Това съобщиха от комисията. Производството е образувано по искане на "ОМВ България" ООД, гр. София.
Проучването е установило, че върху ценовата табела на бензиностанция в община Самоков в периода от 30 юли 2012 г. до 5 октомври 2012 г. ответното дружество е използвало логото "СMV", визуално напълно идентично със запазения знак на бензиностанции "OMV". Логото на молителя от своя страна е комбинация от защитени марки за характерните шрифт и цвят. Поради голямата степен на сходство, която е в състояние да заблуди потребителите, КЗК смята, че ответното дружество е търсило спонтанна асоциация с наложената и утвърдена на пазара марка на бензиностанции "OMV", с цел да бъдат извлечени ползи от познатото на пазара име на веригата.
Използването на търговска марка от конкурент е в нарушение на чл. 35, ал. 2 от Закона за защита на конкуренцията, когато марката е придобила популярност и се разпознава от потребителите като символ на определено качество, тъй като ползвайки придобитата известност на имитираната марка, недобросъвестният конкурент извлича неправомерни стопански ползи.