Fiat планира дизелов битурбо V8 мотор
/ брой: 107
След дебюта на Maserati Ghibli с дизелов двигател V6, групата Fiat планира със собствени сили да разработи дизелов мотор V8 с двойно турбо, ако пазарът приеме добре новото дизелово мазерати.
Леките коли с доста повече на брой цилиндри се оказват в "обкръжение" и са по-скоро "измиращ" вид в екологично и икономично настроеното ни съвремие. Mercedes-Benz и BMW например вече забравиха какво означава дизелов мотор V8, Volkswagen не предлага повече Touareg с мотор V10, а Audi - всъдехода си Q7 с динозавърския V12. Следвайки световната мода, наречена "даунсайзинг" /намаляване на размера/, автопроизводителите вече полека се опитват да разкарат от двигателните си гами дори бензиновите мотори V8, да не говорим за дизелите.
Във Fiat явно мислят наопаки... за "ъпсайзинг" с намерението си за пускане на дизелов мотор V8 в случай на пазарен успех на спортния си седан Ghibli c дизелов мотор V6!
Новият италиански топ-дизелов агрегат ще има ходов обем 4 литра, ще развива съответно максимална мощност от 360 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нютонметра. Това означава, че новият V8 ще бъде с около 30% по-ефективен и с няколко процента по-як във въртящия момент от форсираният 275 к.с. и 600 Нютонметра дизелов V6 3.0 л.
В същото време икономичността на новата осмица е гарантирана заради високоточната система за многократно директно впръскване на горивото Multijet. Разходът на гориво на новия мотор се очаква на ниво от около 8 литра на 100 км път, като тази цифра ще варира в зависимост от модела автомобил, на който ще се монтира моторът.
За тези модели засега не се съобщава нищо, но е очевидно, че новият дизелов V8 преди всичко ще "кацне" в моторния отсек на флагманския седан на марката Maserati - Quattroporte.
Ако всичко върви така, както са го замислили италианците, то първия нов лек автомобил на групата Fiat с дизелов мотор V8 навярно ще успеем да видим още през 2016-а година.