10 Ноември 2024неделя21:44 ч.

ВРЕМЕТО:

В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната. В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната.

Fiat планира дизелов битурбо V8 мотор

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 2874

След дебюта на Maserati Ghibli с дизелов двигател V6, групата Fiat планира със собствени сили да разработи дизелов мотор V8 с двойно турбо, ако пазарът приеме добре новото дизелово мазерати.
Леките коли с доста повече на брой цилиндри се оказват в "обкръжение" и са по-скоро "измиращ" вид в екологично и икономично настроеното ни съвремие. Mercedes-Benz и BMW например вече забравиха какво означава дизелов мотор V8, Volkswagen не предлага повече Touareg с мотор V10, а Audi - всъдехода си Q7 с динозавърския V12. Следвайки световната мода, наречена "даунсайзинг" /намаляване на размера/, автопроизводителите вече полека се опитват да разкарат от двигателните си гами дори бензиновите мотори V8, да не говорим за дизелите.
Във Fiat явно мислят наопаки... за "ъпсайзинг" с намерението си за пускане на дизелов мотор V8 в случай на пазарен успех на спортния си седан Ghibli c дизелов мотор V6!
Новият италиански топ-дизелов агрегат ще има ходов обем 4 литра, ще развива съответно максимална мощност от 360 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нютонметра. Това означава, че новият V8 ще бъде с около 30% по-ефективен и с няколко процента по-як във въртящия момент от форсираният 275 к.с. и 600 Нютонметра дизелов V6 3.0 л.
В същото време икономичността на новата осмица е гарантирана заради високоточната система за многократно директно впръскване на горивото Multijet. Разходът на гориво на новия мотор се очаква на ниво от около 8 литра на 100 км път, като тази цифра ще варира в зависимост от модела автомобил, на който ще се монтира моторът.
За тези модели засега не се съобщава нищо, но е очевидно, че новият дизелов V8 преди всичко ще "кацне" в моторния отсек на флагманския седан на марката Maserati -  Quattroporte.
Ако всичко върви така, както са го замислили италианците, то първия нов лек автомобил на групата Fiat с дизелов мотор V8 навярно ще успеем да видим още през 2016-а година.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2678

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2586

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1547

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2388

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2541

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2635

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2721

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2870

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2323

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2361

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2413

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 2034

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ