Езикът на омразата шества в кампаниите на всички партии
/ брой: 117
Българските кандидати за евродепутати продължават да използват езика на омразата в предизборните си кампании, става ясно от медийния мониторинг на Института за социална интеграция (ИСИ). Проследени са 25 медии, туитър и фейсбук. Наблюдателите са търсили "чист" език на омраза, агресивна лексика и индиректна обида. "В рамките на горещата фаза станахме свидетели на различни форми на политическа пропаганда. Част от формациите заложиха на езика на омразата, обидната лексика и индиректните нападки както към политическите опоненти, така и към телевизионните водещи и към обществото като цяло с цел да спечелят поддръжници", коментира Стоянка Балова от ИСИ.
Най-често от негативната риторика се е възползвал лидерът на "Воля" Веселин Марешки. Кампанията си за евровота той е градил върху противопоставянето с ВМРО, а за целта е използвал много агресия и непристойно поведение, отчита наблюдението. Лидерът на воеводите Ангел Джамбазки също се е отчел с агресивна риторика. Водачът на евролистата на "Атака" Георги Димов е следващият, избрал вулгарното и агресивно поведение. Като негативен пример за език на омраза е посочен и Радан Кънев от "Демократична България".
Елена Йончева от БСП също не е останала настрани от тренда. При нея често са се повтаряли думите "бухалка", "лъжа", "срам" и др. по адрес на управлението, ГЕРБ и Бойко Борисов. Специално внимание се обръща и на обидите от премиера, който е изключително груб към БСП и дори нарича опонентките си "жалки женици".
В доклада се отбелязва, че медиите спомагат за разпростирането на езика на омразата, като цитират дословно изказванията на политиците. Проблем има и в социалните медии, където съществуват групи, изцяло подчинени на езика на омразата. Политиците, които активно ползват тези мрежи, са наясно с аудиторията и често стават заложници на тези настроения, коментира Балова.