15 Октомври 2019вторник20:14 ч.

Електрокарите на Honda – "e" и бъдещо спортно купе

/ брой: 132

автор:Дума

visibility 1038

Електрическият хечбек Honda "e" е първият модел на марката, основан на новата специално разработена електрическа платформа с изцяло независимо окачване. По-голямата част от елементите на окачването са направени от кован алуминий. Електрокарът има само един електромотор с мощност около 150 к.с. Както споделят от японската компания, максималният въртящ момент надхвърля 300 Нм. По предварителна информация ускоряването от място до 100 км/ч е в рамките на осемте секунди. Заявеният капацитет на блока акумулаторни батерии е 35,5 кВтч, а пробегът с едно зареждане надхвърля 200 км. Времето за презареждане на акумулаторния блок до 80% от капацитета му от скоростна зарядна станция е 30 минути.
Електромоторът е монтиран на задния мост, а литиево-йонният акумулатор, който е с течно охлаждане, е поставен под пода на салона в центъра. Така избраната от инженерите на Honda компановка осигурява нисък център на тежестта на автомобила и идеално 50:50 разпределение на масата по осите на колата за оптимална управляемост и устойчивост. Зарядният порт е поставен в предната част на колата, инверторите и цялата управляваща електроника са под предния капак.
Благодарение на компактните си габарити, късите предно и задно надвисване радиусът на пълен завой на Honda "e" е едва 4,3 метра, което позволява на  хечбека много успешно да маневрира в напрегнатото градско движение и тесни улици. В стандартната комплектация на електрокара влизат камери за гледане назад, чието изображение се прехвърля на монитори, поставени в двата края на предния панел в интериора.
Серийното производство на Honda трябва да стартира в края на тази година. Компанията отвори приемането на поръчки за електромобила си през май, засега за купувачи от Великобритания, Германия, Франция и Норвегия.
Наскоро Honda патентова и електрическо спортно купе. Патентното му изображение беше открито от колеги от AutoWeek в Японското патентно ведомство. Там обаче няма описание на автомобила, но че става дума именно за спортен електромобил, се разбира от това, че отсъстват традиционната радиаторна решетка отпред и изходите на ауспусите отзад. Освен това на патентната рисунка на автомобила отсъстват още традиционните дръжки на вратите и страничните огледала.
Дизайнът на новия спортен електрокар напомня този на двувратия електрически концепт Sports EV, представен през 2017 г. по време на международния токийски автосалон. Колата на рисунката има и различия от Sports EV Concept в пропорциите на купето - при концепта има късо задно надвисване и дълъг преден капак, а при спортното купе очертанията са като при автомобил със средно разполагане на двигателя. При това оформлението на предната му част с характерната кръгла оптика е подобно на това при хечбека Honda "e".
Може да се предположи, че новият патент защитава електрически спортен автомобил, който е следващ етап в развитието на Sports EV Concept, определен от компанията като модел, "съчетаващ в компактно купе способностите на електрокар и изкуствен интелект, за да радва водача и да му дари чувство за единство с автомобила". Интересна особеност на концепта беше персоналният електронен помощник Automated Network Assistant, способен да "хваща" емоциите на водача и в зависимост от ситуацията да променя настройките на автомобила, както и да дава съвети по оптимизация на енергопотреблението му.

София в топ 20 по най-бързо поскъпване на жилищата

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 197

С 3% поскъпна свинското през септември

автор:Дума

visibility 180

/ брой: 197

Без подпомагане на животновъдите заради сушата

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 197

Отиде си голям приятел на България

автор:Велиана Христова

visibility 660

/ брой: 197

Мутрокрация

автор:Йонко Бонов

visibility 326

/ брой: 197

Датата

автор:Дума

visibility 216

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ