21 Юли 2025понеделник05:41 ч.

Екранна диета за подрастващи

/ брой: 289

автор:Павлета Давидова

visibility 893

Само преди дни стана известно, че българчетата са се засилили да покоряват челни места в класации по затлъстяване. Увеличава се броят на пухкавите малчугани на училищните скамейки, докато управляващите са захванали поредната реформа в образованието и се канят да променят часовете по физическо възпитание. В същото време от СЕМ се опитаха да направят дискусия и да задълбаят в темата - дали телевизионните реклами оказват неблагоприятно влияние у хранителните навици на подрастващите. Различни агенции, дирекции, комисии и институции започнаха да обясняват как следят търговските съобщения и се грижат за българчетата. В цялата дандания обаче се оказа, че няма ясна визия какво точно трябва да се направи, за да се ограничи прекомерният прием на вредни вещества, който залива все повече български домове.
Докато някои институции се опитват да градят "здравословни навици" в училища и детски градини със списъци какво е препоръчително да има в лавките и столовете, министри ведро се включиха в кампания на верига за бързо хранене и чинно приготвиха по няколко сандвича. Хората, отговарящи за социалната, здравната и земеделската политика, бяха показани по всички телевизии, вестници и новинарски емисии, докато слагат салатка в хлебчета. В същото време специалисти почти крещят, че българите пренебрегват готвените ястия и хапват сандвичи на крак. В ефира обаче шестват особи, които правят сандвичи, макар и прокламирани за "здравословни".
Телевизията не е електронна бавачка, констатираха вчера експерти и подчертаха, че родителите са тези, които трябва да възпитават децата и да им разясняват кое е правилно и кое не. Колкото и да са отговорни родителите, трудно ще успеят да се преборят с влиянието на медиите, които в желанието си да привлекат повече средства всекидневно пускат реклами на енергийни напитки, сокове, вафли и чипсове с безброй Е-та и консерванти... Когато всички деца пред блока са "въоръжени" с калорийни бомби, обилно поръсени с шоколад и какво ли още не, ябълката, която има детето ви, едва ли ще е най-изкусителният десерт.
Бонбони и шоколад, енергийни напитки, алкохол и лекарства шестват по всяко време в телевизионния ефир. Сериозни или забавни, шарени или едноцветни, рекламните послания се въртят нонстоп, а децата седят омагьосани пред неспирния поток от послания, търсещи поредната си жертва.
Необходима ли е екранна диета за децата или отново усилията да създадем здравословни хранителни навици у подрастващите са поредният бутафорен напън? Предстои да разберем. В следващия епизод от живота на децата ни.
 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 8883

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 8298

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 10005

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 9227

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 8843

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 8874

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 8775

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 8908

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 9096

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 9659

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 9251

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ