20 Ноември 2025четвъртък23:15 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Две трети от българите свиват харчовете

/ брой: 129

автор:Дума

visibility 1225

Две трети, или 66 на сто от българите, тази година ще харчат по-малко в сравнение с миналото лято, показва проучването "Международен летен барометър 2020" на кредитната компания "Фератум", в което участват почти 15 000 домакинства от 11 държави.

Българските потребители ще изхарчат 86% от месечния си доход през лятото, става ясно още от данните. Според изследването най-много от българите планират да изхарчат средства за покриването на разходите за ежедневни нужди (22%), за грижи за децата (12%), за пътувания, но в рамките на страната (11%), както и за ново обзавеждане (10%). Резултатите от изследването показват, че повече от 50% са били засегнати от кризата с новия коронавирус и са анулирали всичките си планове за лятото. 25% са отказали международни пътувания, а други 15% са се отказали да купят кола тази година. 10% са планирали да закупят жилище, но те по-скоро биха забавили покупката, за да спестят повече пари. Промяната в плановете може да се дължи на това, че 13% от анкетираните са загубили работата си заради пандемията, а 18% ще бъдат с намалено заплащане в близкото бъдеще. В същото време 58% от анкетираните не са били засегнати финансово, запазили са работата си, както и не са имали промяна във възнаграждението си.

На въпрос за какво харчат най-много парите си по време на изолацията повече от 50% от анкетираните са отговорили, че са отделили най-много средства за хранителни стоки, следвани от домашни подобрения (13%), дрехи и обувки (12%) и продукти за лична хигиена (10%). 7% са стимулирали местния и малкия бизнес, поръчвайки храна от любимите си ресторанти. Резултатите от Международния летен барометър показват, че разплащанията в брой намаляват за сметка на онлайн плащанията, които се увеличават. 68% от анкетираните все още предпочитат да пазаруват от физическите магазини, вместо от електронните. Хранителните продукти и пътуванията са сред топ летните разходи на 2020 г.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 1036

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 1047

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 931

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 924

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 1027

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 972

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 1008

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 1094

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 994

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 971

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 995

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ