Данъчните започват кампании срещу укриването на осигуровки
/ брой: 129
НАП започва две информационни кампании: "Заплата в плик" и "Данъчно-осигурителни рискове", съобщиха от приходната агенция. Целта им е да насърчи гражданите и бизнеса да спазват доброволно своите задължения и да запознае работниците и служителите с рисковете, ако се съгласяват да се осигуряват на по-нисък от реалния си доход, като вземат част от възнаграждението си в брой.
През последните години приходната агенция отчита трайно повишаване на доброволното спазване на данъчно-осигурителното законодателство. Наблюдава се намаляване на броя на рисковите лица и на потенциалната щета за фиска, като приходите от данъци и осигуровки за първите 6 месеца на 2022 г. достигнаха близо 15 млрд. лв. - с над 1,6 млрд. лв. повече в сравнение с миналата година.
Всеки може сам да изчисли колко би загубил през следващите години, ако не се осигурява върху заплатата, която получава в действителност, чрез т. нар. "калкулатор на загубите" в сайта: https://zaplatavplik.bg. Приложението дава възможност на потребителите да разберат от колко средства ще се лишат в бъдеще под формата на неизплатени пари от болнични, майчинство, обезщетения за безработица, както и пенсии. Кампаниите ще продължат 3 месеца.