04 Декември 2025четвъртък02:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Д. Русинова, EЦТП: На практика липсва контрол през нощта върху обществения превоз на пътници и товари

автор:Дума

visibility 4597

Според Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в България липсва контрол на пътя през нощта при извършване на обществените превози на пътници товари, което много често води до инциденти на пътя. Според  Русинова причината е, че Автомобилната администрация не разполага с достатъчно служители, които да поемат и контрола на превозите през нощта, информира БНР.

Тя коментира още, че спирането в крайпътни отбивки, трябва да се случва, само ако трябва да бъде отстранена повреда по колата и автомобилът трябва да бъде сигнализиран с триъгълник, а пътниците  да бъдат със светлоотразителни жилетки. 

"През нощта, на практика, общественият превоз на пътници и товари няма никакъв контрол върху него, тъй като Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" няма служители, които да работят през нощта. Много често заради това се получава така, че се случват пътни инциденти именно с обществения превоз на пътници и товари през нощта. В случая инцидентът е тежък, защото пътят е изключително натоварен и тежък, с изключително интензивен трафик, на който водачите редовно нарушават правилата за движение. Вие ги наричате "крайпътни отбивки", аз ще кажа, че става дума за площадки за аварийно спиране, в които не се спира и да ги използвате като тоалетна, а се спира, единствено когато има някаква авария и съответно автомобилът се обозначава с триъгълник, а хората си слагат светлоотразителни жилетки.

От Европейския център за транспортни политики вече са посетили мястото на инцидента, случил се тази нощ с румънския автобус на главния път Русе- В. Търново, каза още Диана Русинова 

Арестуваха в Брюксел Федерика Могерини

автор:Дума

visibility 1937

/ брой: 227

Сръбската рафинерия без лиценз от САЩ

автор:Дума

visibility 1823

/ брой: 227

Пратеници на Тръмп преговарят с Путин

автор:Дума

visibility 1862

/ брой: 227

Накратко

автор:Дума

visibility 1332

/ брой: 227

Къде е промяната?

автор:Александър Симов

visibility 1347

/ брой: 227

Едни и същи сценки

автор:Георги Христов

visibility 1876

/ брой: 227

ПОГРОМЪТ

автор:Дума

visibility 1141

/ брой: 227

Магистрала "Струма" - готова чак през 2040 г. срещу 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1934

/ брой: 227

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ