19 Юли 2025събота16:30 ч.

Брюксел дава още 14 г. на дизеловите и бензиновите коли

Европейската комисия обсъжда нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г.

/ брой: 120

автор:Дума

visibility 1356

Новите автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, може да имат само още 14 години живот в Европейския съюз, според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, цитира money.bg публикация на "Политико". Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители. Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията, което ще стане ясно до 14 юли, ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави, и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители и от държавите, които разчитат на индустрията.
Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само "Волво" и "Фолксваген" имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието. В същото време "Даймлер" и БМВ се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.
Производителите и някои държави членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. В рамките на Зелената сделка емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки. Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови бензинови и дизелови коли трябва да бъдат забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г. Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ