20 Април 2024събота08:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БДЖ може да внесе 50-годишни вагони

Возилата са произведени в бившата ГДР

/ брой: 23

автор:Дума

visibility 2126

Постоянни аварии на пътнически композиции и отменени влакове явно са основната причина, която притиска ръководството на "БДЖ-Пътнически превози" да тръгне на директно договаряне за доставка на 30 пътнически вагона втора употреба от Германия, предаде economic.bg. За целта от 5 до 8 февруари в Германия ще бъдат командировани жп експерти, които трябва да направят технически оглед на предлаганите от "Дойче бан" вагони и да решат дали те ще могат да возят още някоя и друга година пътници по жп мрежата на България.

На 14 ноември "БДЖ-Пътнически превози" обяви обществена поръчка за закупуване на "до 30 броя пътнически вагони", използвани в "конвенционалната железопътна система на ЕС". Общата прогнозна стойност на поръчката беше 1,89 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на оферти изтече на 26 ноември, но след като не се яви нито един кандидат да достави употребявани вагони, процедурата беше прекратена. Само в миналия четвъртък, 30 януари, дружеството официално отмени "по технически причини" три пътнически влака.

Не е ясно обаче какво ще произтече от командировката на експертите в Германия, заради списъка с конкретните вагони, на които те ще правят технически оглед. Например 30-те пътнически вагона, предоставени за оглед, са произведени основно между 1964 и 1973 г. - общо 24 от 30-те предлагани. Всички те са излезли от жп завод в Лайпциг, бившата Германска демократична република. Според документацията, с която еconomic.bg разполага, на вагоните е бил направен последен капитален ремонт (или друга форма на възстановяване), в периода 1993 - 2003 г. и след последваща експлоатация те са били бракувани. Датите на бракуване са между 1 януари 2017 г. и 30 декември 2019 г. Дали обаче дотогава са се движили - никой не може да каже със сигурност. Но най-големият проблем на вагоните бил, че те са оборудвани с 1000-волтова инсталация, което означава, че за да бъдат прикачени към наши композиции, те трябва да бъдат преоборудвани с 1500-волтова безгенераторна токозахранваща електрическа уредба. Според експерти инвестицията за това не е никак малка - около 50-55 000 евро на вагон, ако се монтира нова електрическа уредба, затова се предполага, че те ще бъдат преоборудвани с доста амортизираните и отдавна нагорели уредби от бракувани у нас пътнически вагони.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ