21 Септември 2021вторник02:43 ч.

БДЖ може да внесе 50-годишни вагони

Возилата са произведени в бившата ГДР

/ брой: 23

автор:Дума

visibility 2049

Постоянни аварии на пътнически композиции и отменени влакове явно са основната причина, която притиска ръководството на "БДЖ-Пътнически превози" да тръгне на директно договаряне за доставка на 30 пътнически вагона втора употреба от Германия, предаде economic.bg. За целта от 5 до 8 февруари в Германия ще бъдат командировани жп експерти, които трябва да направят технически оглед на предлаганите от "Дойче бан" вагони и да решат дали те ще могат да возят още някоя и друга година пътници по жп мрежата на България.

На 14 ноември "БДЖ-Пътнически превози" обяви обществена поръчка за закупуване на "до 30 броя пътнически вагони", използвани в "конвенционалната железопътна система на ЕС". Общата прогнозна стойност на поръчката беше 1,89 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на оферти изтече на 26 ноември, но след като не се яви нито един кандидат да достави употребявани вагони, процедурата беше прекратена. Само в миналия четвъртък, 30 януари, дружеството официално отмени "по технически причини" три пътнически влака.

Не е ясно обаче какво ще произтече от командировката на експертите в Германия, заради списъка с конкретните вагони, на които те ще правят технически оглед. Например 30-те пътнически вагона, предоставени за оглед, са произведени основно между 1964 и 1973 г. - общо 24 от 30-те предлагани. Всички те са излезли от жп завод в Лайпциг, бившата Германска демократична република. Според документацията, с която еconomic.bg разполага, на вагоните е бил направен последен капитален ремонт (или друга форма на възстановяване), в периода 1993 - 2003 г. и след последваща експлоатация те са били бракувани. Датите на бракуване са между 1 януари 2017 г. и 30 декември 2019 г. Дали обаче дотогава са се движили - никой не може да каже със сигурност. Но най-големият проблем на вагоните бил, че те са оборудвани с 1000-волтова инсталация, което означава, че за да бъдат прикачени към наши композиции, те трябва да бъдат преоборудвани с 1500-волтова безгенераторна токозахранваща електрическа уредба. Според експерти инвестицията за това не е никак малка - около 50-55 000 евро на вагон, ако се монтира нова електрическа уредба, затова се предполага, че те ще бъдат преоборудвани с доста амортизираните и отдавна нагорели уредби от бракувани у нас пътнически вагони.

Хаос с лекарствата в КОВИД-зоните

автор:Дума

visibility 116

/ брой: 181

Инициативен комитет издига Радев и Йотова за нов мандат

автор:Дума

visibility 154

/ брой: 181

Прокуратурата проверява нападение над ваксинационен пункт

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 181

Общините искат 2% от данъка върху доходите

автор:Дума

visibility 116

/ брой: 181

НАП спря 14 сайта за онлайн залагания без лиценз

автор:Дума

visibility 111

/ брой: 181

Обявиха банковите такси за пладнешки обир

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 181

Девет места в Европа с най-евтини и слънчеви имоти са български

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 181

"Единна Русия" с мнозинство в Думата

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 181

Нов успех на лидера на ГСДП Олаф Шолц

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 181

Франция иска ЕС да спре преговори с Австралия

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 181

Кратки новини

автор:Дума

visibility 115

/ брой: 181

Моите песни

visibility 112

/ брой: 181

Независимостта не е гаранция за правилни решения

автор:Велиана Христова

visibility 187

/ брой: 181

Парламентът на провалените надежди

автор:Юлия Кулинска

visibility 336

/ брой: 181

Опасно и цинично

visibility 155

/ брой: 181

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ