14 Август 2022неделя19:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Западна България облачността ще е значителна, след обяд купесто-дъждовна. На много места там ще има краткотрайни валежи, придружени с гръмотевици. Има условия и за градушки. В източните райони ще преобладава слънчево време. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще са между 26° и 31°, в София - около 25°. Днес над Западна България облачността ще е значителна, след обяд купесто-дъждовна. На много места там ще има краткотрайни валежи, придружени с гръмотевици. Има условия и за градушки. В източните райони ще преобладава слънчево време. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще са между 26° и 31°, в София - около 25°.

БДЖ може да внесе 50-годишни вагони

Возилата са произведени в бившата ГДР

/ брой: 23

автор:Дума

visibility 2063

Постоянни аварии на пътнически композиции и отменени влакове явно са основната причина, която притиска ръководството на "БДЖ-Пътнически превози" да тръгне на директно договаряне за доставка на 30 пътнически вагона втора употреба от Германия, предаде economic.bg. За целта от 5 до 8 февруари в Германия ще бъдат командировани жп експерти, които трябва да направят технически оглед на предлаганите от "Дойче бан" вагони и да решат дали те ще могат да возят още някоя и друга година пътници по жп мрежата на България.

На 14 ноември "БДЖ-Пътнически превози" обяви обществена поръчка за закупуване на "до 30 броя пътнически вагони", използвани в "конвенционалната железопътна система на ЕС". Общата прогнозна стойност на поръчката беше 1,89 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на оферти изтече на 26 ноември, но след като не се яви нито един кандидат да достави употребявани вагони, процедурата беше прекратена. Само в миналия четвъртък, 30 януари, дружеството официално отмени "по технически причини" три пътнически влака.

Не е ясно обаче какво ще произтече от командировката на експертите в Германия, заради списъка с конкретните вагони, на които те ще правят технически оглед. Например 30-те пътнически вагона, предоставени за оглед, са произведени основно между 1964 и 1973 г. - общо 24 от 30-те предлагани. Всички те са излезли от жп завод в Лайпциг, бившата Германска демократична република. Според документацията, с която еconomic.bg разполага, на вагоните е бил направен последен капитален ремонт (или друга форма на възстановяване), в периода 1993 - 2003 г. и след последваща експлоатация те са били бракувани. Датите на бракуване са между 1 януари 2017 г. и 30 декември 2019 г. Дали обаче дотогава са се движили - никой не може да каже със сигурност. Но най-големият проблем на вагоните бил, че те са оборудвани с 1000-волтова инсталация, което означава, че за да бъдат прикачени към наши композиции, те трябва да бъдат преоборудвани с 1500-волтова безгенераторна токозахранваща електрическа уредба. Според експерти инвестицията за това не е никак малка - около 50-55 000 евро на вагон, ако се монтира нова електрическа уредба, затова се предполага, че те ще бъдат преоборудвани с доста амортизираните и отдавна нагорели уредби от бракувани у нас пътнически вагони.

Държавата дава 800 млн. лв. на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 263

/ брой: 156

Смениха шефа на АПИ

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 156

НАП: Строители крият 480 млн. лв. данъци годишно

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 156

Трети сме по износ на ток в Европа

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 156

Осуетени атаки срещу Запорожката АЕЦ

автор:Дума

visibility 465

/ брой: 156

Българите съживяват търговията в Одрин

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 156

Украински заплахи

автор:Юри Михалков

visibility 352

/ брой: 156

Зануляване

автор:Марин Милашки

visibility 594

/ брой: 156

Ами ако Москва напълно спре доставките на газ?

автор:Дума

visibility 636

/ брой: 156

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ